Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği HTP 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ruh Sağlığını koruma ve geliştirme psikiyatrik bozukluğu olan hastaların evde ve toplum içinde bakımı konusunda bili ve beceri kazandırma

Dersin İçeriği

Ruh ve Psikiyatri Hemşireliğine ilişkin temel kavramların öğrenilmesi, psikiyatrik sorunu olan hastanın tedavisinin ve bakımının yürütülmesi ile ilgili teorik ve uygulama becerilerinin ders ve uygulama alanlarında kazandırılması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Psikiaytri hemşireliğinde temel kavramları tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Psikiyatri hemşiresinin rollerini tanır, bu rolleri sağlığın korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesinde kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Performans Görevi,
3 Sağlıklı ve hasta bireyi psikiyatri hemşireliği ilke ve standartları doğrultusunda bütüncül olarak değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
4 Bireyin gereksinimlerine özgü (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) bakımı uygular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

O Öztürk, Ruh Sağlığı ve Bozuklukları
.C Güleç ,E Köroğlu, Psychiatri Hekimler Yayın Birliği (1998),
. B Schoen, R Johnson, Psychiatric- Mental Health Nursing-Adaptation and Growth,Lippincott Company 1997,
.V Benner- Carson , G Arnold , Mental Health Nursing. The Nurse Patient Journey W.B. Saunders Company (1996)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.
3 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır.
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.
5 Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
7 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8 Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6