Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim Araştırmalarında Yöntem | BH 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İletişim bilimleri dışındaki alanlardan gelen doktora öğrencilerinin iletişim araştırmalarında kullanılan araştırma yöntem ve teknikleri konusunda temel bilgileri edinmesi ve bu çerçevede uygulama çalışmalarına ilişkin alt yapı kazandırılması. |
Dersin İçeriği | İletişim ve medya çalışmalarında araştırma alanları, araştırma tasarımı, araştırma yöntem ve teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim çalışmalarında kuram ve yöntem arasındaki ilişkiyi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İletişim ve medya çalışmalarında kullanılan nicel ve nitel yöntemleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı | |
2 | Bilimsel araştırma: temel kavramlar | |
3 | İletişim araştırmaları: kuramlar, metodolojik yaklaşımlar | |
4 | İletişim bilimlerinde araştırma alanları | |
5 | İletişim ve medya araştırmalarının önemi | |
6 | İletişim araştırmalarında nicel yöntemler | |
7 | İletişim araştırmalarında nitel yöntemler | |
8 | Arasınav | |
9 | Nicel yöntem ve teknikler: Örnek incelemeler | |
10 | Nicel yöntem ve teknikler: Atölye çalışması | |
11 | Nitel yöntem ve teknikler: Örnek incelemeler | |
12 | Nitel yöntem ve teknikler: Atölye çalışması | |
13 | Araştırma etiği | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yıldırım A ve Şimşek H. (2000). Sosyal bilimlerde niteliksel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları. Ankara Geray, H. (2004) Toplumsal araştırmalarda nicel ve nitel yöntemlere giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara Punch K. (2005) Sosyal Araştırmalara Giriş. Siyasal Kitabevi, Ankara Erdoğan, İ. (2012) Pozitivist Metodoloji ve Ötesi, Erk Yayınları, Ankara Berger, A. (2014). Media and Communication Research Methods, SAGE P. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |