Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki Uygulamalar CEK 493 7 0 + 20 10 15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ
Dersi Verenler Prof.Dr. YILMAZ ÖZKAN, Prof.Dr. ADEM UĞUR, Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM, Doç.Dr. SERDAR ORHAN, Prof.Dr. EKREM ERDOĞAN, Doç.Dr. CİHAN SELEK ÖZ, Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA, Prof.Dr. SİNEM YILDIRIMALP, Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ, Doç.Dr. FATMA FİDAN, Doç.Dr. MUSTAFA ÇAĞLAR ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üyesi ONUR METİN,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör.Abdulkadir Altınsoy

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin görmüş oldukları teorik bilgileri işbaşında deneme ve deneyerek yerinde öğrenmelerinin sağlanması, bu yolla işletme ile tanışmaları ve sektöre girişleri için uygun ortamın oluşturularak motive edilmeleridir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler bu ders kapsamında Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkilerri Bölümü "staj yönergesi"nde uygunluğu belirtilen işletme türlerinden birinde görev alacaklardır. İlgili öğretim elemanları danışmanı oldukları öğrencilerin işbaşı eğitimi ile ilgili yazılı ve rutin kontroller ile danışmanlık hizmetleri yerine getirilecek, işletmelerle ilişkiler yürütülecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Staj gördişletmesinde çalıştığı bölümün diğer bölümlerle ilişkilerini tanımlar. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
2 İşletmenin yer aldığı endüstriyel çevre elemanları ile ilişkilerini anlatır. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
3 Bulunduğu bölümün işleyişinin etkinleştirilmesi hakkında değerlendirmede bulunur. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
4 Çalıştığı bölümün sorunlarını tanımlar. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
5 Çalıştığı süre boyunca işletmeye katkısı olduğunu rapor eder. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
6 İş arkadaşları ile ilişkilerini, birlikte çalışma koşullarını değerlendirir. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
7 Kariyer gelişimini ve kariyer yolunu tasarlar. Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi
2 İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi
3 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
4 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
5 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
6 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/ İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak
7 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
8 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
9 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak
10 Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak/ İstenirse diğer bir departmana geçiş yapmak
11 İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek
12 İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek
13 İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek
14 İşbaşı eğitimi raporununun yazılması ve dosyanın tamamlanması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme X
2 Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme X
3 Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma X
4 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma X
5 Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme X
6 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme X
7 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. X
8 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme X
9 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma X
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 80
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 20 320
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 378
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 15,12
Dersin AKTS Kredisi 15