Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki Eğitim ve Planlaması | CEK 354 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF ALP |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Akın ÖZDEMİR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu çalışmanın amacı, günümüzde insan kaynaklarının eğitim ve geliştirilmesi konusundaki gelişmeleri incelemektir. |
Dersin İçeriği | Eğitim ve beceri kazandırma kavramları. Stratejik eğitim. Öğrenme teorileri. Geleneksel ve çağdaş eğitim uygulamaları. Eğitim ve personel geliştirilmesinde özel konular. Eğitim ve geliştirmenin geleceği. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitsel sistem modelinin değişik yönlerini sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Eğitim rolünün ne şekilde değiştiğini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | İhtiyaç belirlemede kullanılan değişik metotları ve her metodun avantajlarını ve dezavantajlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Eğitim planı için öğrenme teorisinin etkilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Eğitim transferine yardımcı olacak bir iş atmosferi tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Eğitim değerlendirmesinin niçin önemli olduğunu açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
7 | Yeni teknolojilerin eğitimi nasıl etkilediğini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Eğitim bölümlerini ve eğitimcileri etkileyebilecek gelecekteki olası eğilimleri tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve beceri geliştirmenin kavramsal çerçevesi | |
2 | Stratejik eğitim | |
3 | İşletmelerde eğitim ihtiyacının belirlenmesi | |
4 | Öğrenme teorileri | |
5 | Eğitim programının tasarımı | |
6 | Eğitimin aktarılması | |
7 | Eğitimin değerlendirilmesi | |
8 | Geleneksel eğitim yöntemleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Uzaktan öğrenme | |
11 | Eğitimde teknoloji kullanımı | |
12 | Eğitim ve personel geliştirmesinde karşılaşılan özel hususlar | |
13 | Eğitim ve insan kaynaklarını geliştirmenin geleceği | |
14 | Eğitim ve insan kaynaklarını geliştirmenin geleceği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | NOE, Raymond (2009) İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi, Editör ve çeviren: Prof. Dr. Canan Çetin, Beta, İstanbul. |
Ders Kaynakları | Eğitimle İlgili Yasal Düzenlemeler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | ||||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | ||||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 2 |
2. Kısa Sınav | 3 |
1. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |