Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mesleki Eğitim ve Planlaması CEK 354 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ELİF ALP
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Akın ÖZDEMİR

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu çalışmanın amacı, günümüzde insan kaynaklarının eğitim ve geliştirilmesi konusundaki gelişmeleri incelemektir.
Günümüzde işletmeler, değer yaratıcı ve rekabet gücü kazandırıcı bir faaliyet olarak görülmeyen geleneksel eğitim ve gelişim yaklaşımlarını değiştirmeye başladılar.
Bu, verimlilik artışının, sadece üretim faktörlerinin arttırılması (emeğin sayısının arttırılması) ile gerçekleşeceğini iddia eden sanayi toplumu anlayışının da değiştiğini bize göstermektedir. Artık günümüzde verimlilik artışları işçi sayısını veya üretim faktörlerini arttırarak değil, emeğin yaratıcı faaliyetlerini arttırarak gerçekleşmektedir. Bu bağlamda küresel ölçekte iş yapan işletmelerde insan kaynaklarının eğitimi ve geliştirilmesi önemli hale gelmiştir.

Dersin İçeriği

Eğitim ve beceri kazandırma kavramları. Stratejik eğitim. Öğrenme teorileri. Geleneksel ve çağdaş eğitim uygulamaları. Eğitim ve personel geliştirilmesinde özel konular. Eğitim ve geliştirmenin geleceği.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitsel sistem modelinin değişik yönlerini sorgular Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Eğitim rolünün ne şekilde değiştiğini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
3 İhtiyaç belirlemede kullanılan değişik metotları ve her metodun avantajlarını ve dezavantajlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
4 Eğitim planı için öğrenme teorisinin etkilerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
5 Eğitim transferine yardımcı olacak bir iş atmosferi tasarlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Eğitim değerlendirmesinin niçin önemli olduğunu açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
7 Yeni teknolojilerin eğitimi nasıl etkilediğini tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Eğitim bölümlerini ve eğitimcileri etkileyebilecek gelecekteki olası eğilimleri tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim ve beceri geliştirmenin kavramsal çerçevesi
2 Stratejik eğitim
3 İşletmelerde eğitim ihtiyacının belirlenmesi
4 Öğrenme teorileri
5 Eğitim programının tasarımı
6 Eğitimin aktarılması
7 Eğitimin değerlendirilmesi
8 Geleneksel eğitim yöntemleri
9 ARASINAV
10 Uzaktan öğrenme
11 Eğitimde teknoloji kullanımı
12 Eğitim ve personel geliştirmesinde karşılaşılan özel hususlar
13 Eğitim ve insan kaynaklarını geliştirmenin geleceği
14 Eğitim ve insan kaynaklarını geliştirmenin geleceği
Kaynaklar
Ders Notu

NOE, Raymond (2009) İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi, Editör ve çeviren: Prof. Dr. Canan Çetin, Beta, İstanbul.
BARUTÇUGİL, İsmet (2002) Eğiticinin eğitimi: Eğitim becerilerinin geliştirilmesi, Kariyer Yayıncılık, İstanbul.

Ders Kaynakları

Eğitimle İlgili Yasal Düzenlemeler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme
2 Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme
3 Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma X
4 Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma
5 Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme X
6 Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme
7 Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma.
8 Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme
9 Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 2
2. Kısa Sınav 3
1. Ödev 35
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 15 30
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,16
Dersin AKTS Kredisi 5