Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Finans Kurumları ve Sosyal Politika | CEK 355 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Akın Özdemir |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uluslar arası Finans Kurumlarının Dünya para ve kredi sisteminin işleyişinde ve sermaye hareketlerini yönlendirmesindeki merkezi rolü; bu bağlamda borçlanma zorunda kalan gelişen ülkelerin kalkınma politikalarının tayinindeki etkin ekonomi-politik ağırlığının özellikle sosyal politikalar ve çalışma hayatı üzerindeki etkilerinin sorun-çözüm çerçevesinde analizi |
Dersin İçeriği | Uluslar arası Finans Kurumlarının dünya para ve kredi sisteminin işleyişindeki merkezi rolü ve önemi; bu bağlamda kendileri ile bağlantı kuran gelişmiş ve azgelişmiş Ülker ile kalkınma stratejileri ve soyo-ekonomik yapıları dolayısıyla siyasi tercihleri üzerindeki baskı ve etkilerin hem genel hem de Türkiye açısından ele alınması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uluslar arası Finans Kurumlarının dünya para-kredi sistemi ve sermaye hareketlerindeki önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Uluslar arası Finans Kurumları ve borçlanan gelişen ülkelerin kalkınma politikası üzerindeki etkilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
3 | IMF programlarının gelişen ülkelerin soyo-ekonomik yapılarına etkisini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | İstikrar programlarını ve soyo-ekonomik etkilerini inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, | Sınav , Ödev, |
5 | Uluslar arası Finans Kurumlarının borç ve kredi programlarının ekonomi-politik etkilerini inceler | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
6 | Uluslar arası Finans Kurumlarının, Türkiye ekonomisi ve gelir ve servet dağılımı üzerindeki etkilerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası finans kuruluşlarına (UFK) genel bakış | |
2 | Etkin UFK ve gelişen ülkelerin kalkınma politikalarına etkileri | |
3 | IMF ve sermaye hareketleri | |
4 | IMF ve üye ülkelerin ilişkileri | |
5 | IMF programları ve gelişmekte olan ülkelerin sosyo-ekonomik yapılarına etkileri | |
6 | Türkiye-IMF ilişkileri ve tarihi perspektif | |
7 | İstikrar programları ve kullanılan mali araçların etkileri | |
8 | Program içi ve dışı durumların analizi- Türk Bankacılığı ve Finans sistemi ile birlikte anlama | |
9 | Dünya bankası programları-Türk Bankacılığı ve Finans sistemi ile birlikte anlama | |
10 | IDA ve programları- Türkiyenin Kalkınma Stratejileri ile ilgisi | |
11 | IBRD, FAO, WHO program ve projeleri- Türkiyenin Kalkınma Stratejileri ile ilgisi | |
12 | Borç verme ve kredilendirme yöntemleri- Türkiyenin sosyo-ekonomik yapısına etkisi | |
13 | Kalkınma stratejileri ve ilkeleri- Türkiye Uygulaması | |
14 | Ekonomi politik yansımalar ve örnekler_ Türkiye politikalarının eleştirisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | ||||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | ||||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 2 |
2. Kısa Sınav | 3 |
1. Ödev | 45 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |