Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma Hayatında Kadın | CEK 252 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATMA FİDAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FATMA FİDAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kadınların çalışma hayatında karşılaştıkları sorunlar, bunların toplumsal nedenleri ve çözüm önerilerini araştırmak ve politika oluşturulmasını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | çalışma hayatında kadınların konumları, kadın-erkek eşitsizliğinin tarihsel kökenleri ve sonuçları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışma yaşamında kadının rolünü inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Toplumsal cinsiyet kavramının tarihsel nedenlerini ve nasıl kurumsallaştığını ortaya çıkarır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Kadın hareketlerini inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
4 | Kadınların işyerinde karşı karşıya kaldığı ayrımcı uygulamaların nedenlerini ve sonuçlarını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Kadınlarla ilgili politikaların üretilmesi ve uygulanması ile ilgili çözümler üretir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Kadınların Bilinçlenmesine katkı sağlar | Bireysel Çalışma, | Ödev, |
7 | Sosyal sorunlara ilgi ve duayrlılık geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
8 | Kadına yönelik şiddet olgusunu inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
9 | Kadın olgusu temelinde toplumsal değişimi sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | Kadınlara yönelik farklı çalışma biçimlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
11 | Kadın örgütlerini inceler ve karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
12 | Farklı toplumlara ilişkin kadın görünümünü değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
13 | Uluslararası kadın ağlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
14 | Feminizmi tarihsel ve kavramsal olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
15 | Türkiye´de kadın hareketinin geilişimini irdeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet | İlgili bölüm |
2 | Ataerkil ve Anaerkil Toplumlar ve Feminizm | İlgili bölüm |
3 | Kadın, Toplumsal Değişim ve Aile | İlgili bölüm |
4 | Kadın , Eğitim ve Siyaset | İlgili bölüm |
5 | Kadın ve şiddet | İlgili bölüm |
6 | Kadın, Ayrımcılık ve Fırsat Eşitliği | İlgili bölüm |
7 | Ara Sınav | |
8 | Görünmez emek | İlgili bölüm |
9 | Kadın, Ekonomi ve Çalışma Yaşamı | İlgili bölüm |
10 | Ücretli Çalışan Kadınlar | İlgili bölüm |
11 | Girişimci Kadınlar | İlgili bölüm |
12 | Tarımda Çalışan Kadınlar | İlgili bölüm |
13 | Ev Hizmetlerinde Çalışan Kadınlar | İlgili bölüm |
14 | Çalışma Yaşamında Kadın, Sorunlar ve Sendikalaşma | İlgili bölüm |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fatma FİDAN, T Yılmaz (2008), Kadın, Toplum, Çalışma, Sakarya Kitabevi yay. |
Ders Kaynakları | Seila, Margaret Pelizzon, (2009), Kadının Konumu Nasıl Değişti? Feodalizmden Kapitalizme, İmge Yay. Judith Butler, Cinsiyet Belası: (2008), Feminizm ve Kimliğin Altüst Edilmesi, İmge Yay. Duricilla Cornell, Judith Butler,Nancy Fraser, Seyla Benhabib, (2008), Çatışan Feminizmler, İmge Yay. Mary Wollstonecraft (2007), Kadın Haklarının Gerekçelendirilmesi, İş Bankası Yay. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |