Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern ve Postmodern Edebiyat ve Anlatım Teknikler | ADE 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dudu UYSAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modernist ve post-modernist yazın kavramlarını tanımlamaya yönelik verileri ortaya koymak ve başat özellikleriyle bunların anlatım tekniklerini incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu derste, künyesi verilen kaynak kitaplar aracılığıyla aşağıdaki konular öğrenciyle birlikte analiz edilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modernite/modernizm, postmodernite/postmodernizm kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Modernist ve postmodernist yazın arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları saptar ve tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Yazında modernizmi ve postmodernizmi karşılaştırarak anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Modernist ve postmodernist yazın kuramları ve eleştiri yöntemleri hakkında inceleme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Elde ettikleri verileri sözlü olarak sunarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Modern ve postmodern metinleri analiz ederler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derste işlenecek kitapların listesi verilir, kavramlara ilişkin genel | |
2 | Modernite ve postmodernite kavramları farklı disiplinler | |
3 | Modernizm ve postmodernizm kavramları açımlanır. | |
4 | Modernist yazın ve anlatım teknikleri hakkında bilgiler sunulur. | |
5 | Postmodernist yazına ve anlatım tekniklerine ilişkin bilgiler | |
6 | Modernist ve postmodernist yazın kavramlarına ilişkin veriler | |
7 | Yıldız Ecevit ‘in kitabı incelenir. Öğrenciler sunum yapar. | |
8 | Yıldız Ecevit ‘in kitabı incelenir. Öğrenciler sunum yapar. | |
9 | Arthur Schnitzler’in “Der Andere” ve Patrick Süskind’in “Der Zwang zur Tiefe” adlı metinleri incelenir. | |
10 | Sınav | |
11 | Patrick Süskind’in Das Parfum adlı romanındaki postmodern romanı incelenir. | |
12 | Tüm konular özetlenir. Öğrenciler sunum yapar. | |
13 | Tüm konular özetlenir. Öğrenciler sunum yapar. | |
14 | Sınav |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ecevit, Yıldız; Türk Romanında Postmodernist Açılımlar, İletişim Yay., İstanbul, 2001. Parla, Jale;Don Kişot’tan Bugüne Roman, İletişim Yay., İstanbul, 2000. Doltaş, Dilek; Postmodernizm: Tartışmalar ve Uygulamalar, Telos Yay., İstanbul, 1999. Kızıler, Funda; Moderniteden Postmoderniteye Kavramsal Bir Yolculuk, Salkımsöğüt Yay., Konya, 2003. Sarup, Madan; Post-yapısalcılık ve Postmodernizm, çev. B. Güçlü, Ark Yay., Ankara, 1997. Schneider, Norbert; Geschichte der Aesthetik von der Aufklaerung bis zur Postmoderne, Reclam Ver. (Nr. 9457), Stuttgart, 1997. Rosenau, Pauline M.; Post-modernizm ve Toplum Bilimleri, çev. T. Birkan, Ark Yay., Ankara, 1998. |
Ders Kaynakları | Şaylan, Gencay; Postmodernizm, İmge Yay., Ankara, 1999. Welsch, Wolfgang; Unsere Postmoderne Moderne, 6. baskı, Akademie Ver., Berlin, 2002. Modernizmin Serüveni, yay. haz. Enis Batur, YKY, İstanbul, 1998, s. 224-229. Harvey David, Postmodenliğin Durumu, çev. S. Sarman, Metis Yay., İstanbul, 1997. Jürgen, Petersen; Der Deutsche Roman Der Moderne, Metzler Ver., Stuttgart, 1991. Bakhtin, Mikhail; Karnavaldan Romana, çev. C. Soydemir, Ayrıntı Yay., İstanbul, 2001. Best, S.-Kellner, D.; Postmodern Teori, çev. M. Küçük, Ayrıntı Yay., İstanbul, 1998. Eco, Umberto; Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti, çev. K. Atakay, Can Yay., İstanbul, 1996. Roman oder Leben, hrsg. von Uwe Wittstock, Reclam Ver. (Nr. 1516), Leipzig, 1994 Jameson, Fredric; Postmodernizm, çev. N. Plümer, YKY, İstanbul, 1994. Lyotard, Jean F. ; Postmodern Durum, çev. A. Çiğdem, Ara Yay., İstanbul, 1990. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapmak (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatmak) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |