Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Sanatta Politik İmge | RES 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çağdaş Sanat ve politik eğilimlerin/yaklaşımların kesiştiği sanat üretimlerinin, estetik ve görsel açıdan incelenmesi |
Dersin İçeriği | 1. Sanatta Politik İmgenin Tanımlanması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Epistemolojik İmge, Sanatsal İmge, Politik İmge | |
2 | Sanat ve Politik İşlev | |
3 | Sanat-Siyaset ilişkisi Bağlamında uluslaşma,Özerkleşme ve Avangard | |
4 | Sanat-Siyaset ilişkisi Bağlamında uluslaşma,Özerkleşme ve Avangard | |
5 | Modernizm ve Modern Sanatın Politikası | |
6 | Sanatın Soğuk Savaşı: Greenberg Modernizmi | |
7 | Sanatın Soğuk Savaşı: Greenberg Modernizmi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Avangarda Ne Oldu? | |
10 | Postmodernizm ve Çağdaş Sanatın Politikası | |
11 | Kültürel Politika ve Çağdaş Sanat İlişkisi | |
12 | Çağdaş Sanatta Muhalefet ve öteki: Örnekler | |
13 | Sanatın Sonu / Artivizm: Örnekler | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Estetik (Avner ZİSS); Düşünce Tarihi (Afşar Timuçin); Sanat/Siyaset (Kolektif-Ali Artun); Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi (Kolektif), Sanat A.Ş. Çağdaş Sanat ve Bienaller (Julian Stallabras); İlişkisel Estetik (Bourriaud); Chin-tao WU-Kültürün Özelleştirilmesi; Donald KUSPIT-Sanatın Sonu; Fredric JAMESON-Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı; Serge GUILBAUT-New York Modern Sanat Düşüncesini Nasıl Çaldı; Peter BÜRGER-Avangard Kuramı; Jean BAUDRILLARD- Sanat Komplosu, Yeni Sanat Düzeni ve Çağdaş Estetik; Terry EAGLETON-Kültür Yorumları; Ali Artun-Çağdaş Sanat ve Kültüralizm |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X | |||||
9 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
10 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
11 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
12 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
13 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | ||||||
14 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |