Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sinterleme Teori ve Uygulamaları | IMM 542 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FEHİM FINDIK, |
Dersin Yardımcıları | Uzm. Eren Yılmaz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sinterleme esaslarını tanıtmak; katı, sıvı ve karışık toz sinterlemesini açıklayabilme; sinterleme kinetiğini yorumlamak, sinterleme pratiği ve atmosfer seçimini kavrayabilmek. |
Dersin İçeriği | Sinterleme esasları; katı, sıvı ve karışık toz sinterlemesi; sinterleme kinetiği, sinterleme pratiği ve atmosfer seçimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sinterleme esaslarını organize edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | Katı, sıvı ve karışık toz sinterleme çeşitlerini Fick difüzyon kurallarına göre formüle edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Katı, sıvı ve karışık toz sinterleme çeşitlerini uygulana alanlarını planlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
4 | Sinterleme pratiği ve atmosfer seçiminin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | Fırın dizaynını ilgili standartlara göre önerebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
6 | Sinterleme uygulamalarını ilgili standartlara göre organize edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinterleme Esasları | [1] Sayfa 233-239 |
2 | Katı-Hal Sinterleme Teorisi | [1] Sayfa 240-245 |
3 | Sinterleme Kinetiği | [1] Sayfa 246-258 |
4 | Sinterlemede Yaş Mukavemet Etkileri | [1] Sayfa 259-260 |
5 | Karışık Toz Sinterlemesi | [1] Sayfa 260-262 |
6 | İleri Sinterleme | [1] Sayfa 262-264 |
7 | Sıvı Faz Sinterlemesi | [1] Sayfa 264-276 |
8 | Sinterleme Pratiği ve Atmosfer Seçimi | [1] Sayfa 277-284 |
9 | ARASINAV | |
10 | Isı Kaynakları ve Isı Geçişi | [1] Sayfa 285-288 |
11 | Alt tabakalar | [1] Sayfa 288-290 |
12 | Fırın Dizaynı | [1] Sayfa 290-293 |
13 | Sinterleme Uygulamaları | [1] Sayfa 293-294 |
14 | İşletim Problemleri | [1] Sayfa 294-298 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Powder Metallurgy & Particulate Materials Processing Randall M. German, Metal Powder Industry 2005, ISBN 0976205718 Hardcover. |
Ders Kaynakları | [2] Powder Metallurgy of Iron and Steel Randall M. German, New York: John Wiley & Sons, 1998, ISBN 471157392. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |