Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Polimerler ve Polimerlerin Tasarımı | IMM 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKIN AKINCI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Son yıllarda hızlı gelişen teknoloji ile birlikte, geleneksel malzemelerin yerini polimerler hızla almaya başlamıştır. Bu teknoloji ve bilgiye, endüstride ve mesleki okullarda görev yapacak veya yapmakta olan öğrencilerimizin zaman kaybetmeden sahip olmaları hedeflenmektedir |
Dersin İçeriği | Polimerler, I. Polimerlerin tarihsel gelişimi II. Polimerlerin yapısı III. Polimerizasyon prosesleri IV. Polimere katılan katkı malzemeleri ve polimer esaslı kompozitler V. Polimer ve kompozit malzeme üretim Teknikleri VI. Polimerlerin mekanik davranışları ve özellikleri VII. Polimer malzemelerin konstrüksiyon problemleri VIII. Çalışma ve çevre koşulları altında polimer malzemelerin yıpranması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Termoplastik kompozit malzemelerin üretimini planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Amorf ve kristal polimerlerin özelliklerini analiz eder ve oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Kompozit malzeme üretim reçetesi planlayabilir ve formüle edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Termoplastik malzemelerin yapı-özellik ilişkisini karşılaştırır ve organize eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Termoset malzemelerin yapı-özellik ilişkisini karşılaştırır ve organize eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | İlave katkılar ile polimer kompozit malzeme özelliklerini geliştirebilir ve planlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Amorf ve kristal yapıların polimerin özelliklerine etkisini Karşılaştırır ve geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Termoplastik ve termoset polimerin kullanım alanlarını geliştirir ve planlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Polimere giriş | |
2 | Polimer kimyası | |
3 | Polimerlerin sınıflandırılması | |
4 | Polimer yapı ve özellikleri | |
5 | Polimer katkı malzemeleri | |
6 | Polimer mukavemet artırıcı katkılar | |
7 | Polimer malzemeler; Termoplastikler | |
8 | Polimer malzemeler; Termosetler | |
9 | Termoplastik şekillendirme teknikleri | |
10 | Termoset şekillendirme teknikleri | |
11 | Endüstriyel uygulama çalışması | |
12 | Endüstriyel uygulamalar için Polimer seçim kriterleri | |
13 | Polimer malzeme ve kalıp tasarım kriterleri | |
14 | Polimer malzeme ve kalıp tasarım kriterleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [2] Selma Akkurt, Plastik Malzeme Bilgisi, Birsen Yayınevi, 1991, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |