Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Zeytinyağı Teknolojisi GDM 522 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SUZAN ÖZTÜRK YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ülkemizde önemli bir üretim payına sahip olan zeytinyağının tanımı ve sınıflandırılmasının kavranması ve üretim yöntemlerinin öğrenilmesi
Dersin İçeriği Zeytinyağının Tanımı ve Tarihçesi, Zeytinyağı Üretim Aşamaları, Zeytinyağında kalite kriterleri ve Zeytinyağı Sağlık İlişkisi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Zeytinyağı üretiminde kullanılan zeytin çeşitleri ve özelliklerini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
2 Zeytinlerden yağ elde edilmesi aşamalarını kavrar Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav ,
3 Zeytinyağı üretim sistemlerini kavrar Anlatım, Sınav , Ödev,
4 Zeytinyağı ve çeşitleri ile ilgili tanımlamaları kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Ödev, Sınav ,
5 Zeytinyağının bileşimini kavrar ve bu amaçla analizler yapar Deney / Laboratuvar, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Zeytinyağında kalite kontrol uygulamaları yapar ve uygular Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar, Performans Görevi, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Zeytinyağı Tanımı ve Sınıflandırılması
2 Zeytinyağı Bileşenleri
3 Zeytinyağı Üretim Aşamaları
4 Zeytinlerin Hasadı
5 Zeytinlerin Temizlenmesi ve Boylanması
6 Zeytinlerden Yağ Çıkarılması İşlemleri
7 Zeytinlerden Yağ Çıkarılması İşlemleri
8 Zeytinlerden Yağ Çıkarılması İşlemleri
9 Zeytinyağı Üretiminde Kullanılan Sistemler
10 Zeytinyağının Ambalajlanması Depolanması
11 Zeytinyağında Kalite Kriterleri
12 Zeytinyağında Kalite Kriterleri
13 Zeytinyağında Yapılan Analizler ve Bazı Uygulamaları
14 Zeytinyağı ve Sağlıkla İlişkisi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Altan, A; Kola, O. 2009. Yağ İşleme Teknolojisi. ISBN: 978-605-89535-0-5. Bizim Büro Basımevi, Ankara, 267 sayfa.
Boskou D, 1996. Olive Oil Chemistry and Technology. AOCS Press, Champaign, Illınois, USA.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme X
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme
6 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
6 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi X
7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
8 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
8 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
9 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
9 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
10 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
10 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6