Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Konserve Üretim Teknolojisi | GDM 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OKTAY YEMİŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Meyve-sebzelerin konserve edilerek muhafazasının sağlanması, konserve üretim tekniklerinin kavranması ve uygulamaları |
Dersin İçeriği | Konserve Üretimi ve Tarihçesi, Konserve Üretiminde Uygulanan Ön (Hazırlık) İşlemleri, Konserve Üretim Aşamaları, Konserve Gıdalarda Kalite Kriterleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Meyve-Sebzeleri Dayandırma Yöntemlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Konserve üretiminde uygulanan ön işlemleri kavrar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Çeşitli meyve ve sebze konservelerinin üretimin aşamalarını ve özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Konserve üretiminde kaliteyi artırmak amacıyla çalışmalar yapar ve tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Seçeceği bir meyve ya da sebzenin konservesini yapar ve üretim aşamalarını tasarlar | Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Konserve gıdalarda kalite kontrol analizlerini yapar ve uygular | Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Meyve-Sebzeleri Dayandırma Yöntemleri | |
2 | Konserve Üretimi ve Tarihçesi | |
3 | Konserve Üretiminde Uygulanan Ön İşlemler | |
4 | Konserve Üretiminde Uygulanan Ön İşlemler | |
5 | Konserve Kapları ve Dolum İşlemi | |
6 | Dolgu Sıvıları ve Hazırlanması | |
7 | Hava Çıkarma (Ekzost) İşlemleri | |
8 | Isıl İşlem (Ticari Sterilizasyon) | |
9 | Konservelerin Kontrolü ve Depolanması | |
10 | Meyve Sebze Konservelerindeki Bozulmalar | |
11 | Çeşitli Meyve ve Sebze Konserveleri Üretimi | |
12 | Çeşitli Meyve ve Sebze Konserveleri Üretimi | |
13 | Konserve Gıdalarda Kalite Kriterleri | |
14 | Konserve Gıdalarda Kalite Kriterleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cemeroğlu, B. 2004. Meyve Sebze İşleme Teknolojisi (I. ve II. Cilt). Gıda Teknolojisi Derneği Yayınları, Bizim Büro Basımevi-Ankara Downing, D.L. 1996 Fundamental Information on Canning. CTI Publications- New York |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |