Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ahlak Felsefesi FEL 602 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Onur Kabil

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Günümüz felsefe sorunları içinde başat bir konumda olan ahlak felsefesi üzerine düşünme ve çalışma becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Ahlak kuramlarının kritiğini yapmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ahlak kavramını değişik açılardan çözümler. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Hazcı ahlak anlayışlarını faydacı ahlak anlayışları ile karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
3 Ahlakın kaynağını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Bilim, din ve felsefe açısından ahlak alanını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
5 Evrensel bir ahlak yasasının imkanını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
6 Etik çözümlemeyi günümüz dünya sorunlarına uyarlar. Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ahlaki Basiret Nedir?
2 Platon
3 Aristoteles (Nikomakhosa Etik)
4 Aristoteles (Nikomakhosa Etik)
5 Aristoteles (Nikomakhosa Etik)
6 Spinoza
7 Spinoza
8 Kant (Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi)
9 Kant (Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi)
10 Kant (Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi)
11 Meta Etik Kuramlar
12 Meta Etik Kuramlar
13 Meta Etik Kuramlar
14 Meta Etik Kuramlar
Kaynaklar
Ders Notu

Ders ile ilgili makaleler

Ders Kaynakları

ARİSTOTELES; The Nicomachean Ethics, A Commantary by the Late H.H.Joachim, Clarendan Press, Oxford, 1951; Türkçe Çev: Saffet Babür, Hacettepe Üniv. yay. Ankara 1988.
BOURKE, J.W; History of Ethics, Doubley inc, New York 1968.
BROAD, C.D; Five Types of Ethical Theory, Routlage, London 1971.
Encyclopedia of Morals, (Ed.) Vergilius Ferm. Philosophical Library, New York 1956.
FRANKENA, W; Ethics, Prentic Hal inc, New Jersey 1963.
HABERMAS, J; Moral Concsiousness and Commucunative Action, Trans. Cristian Lenhard ve Shierry Weber Nicholsen, Polity Pres, Cambridge 1990.
HUDSON, W.D; Modern Moral Philosophy, McMillian Press, London, 1970.
KANT, İ; Grundlegung Zur Metaphysık Der Sitten (Ahlâk Metafiziğinin Temellendirilmesi, Çev: İoanna Kuçuradi, Hacettepe Univ. Yay, Ankara 1982.
KERNER, G; The Revelution in Ethical Theory, Oxford Üniv. Press, Oxford 1966.
MCCLOSKEY, H.J; Meta Ethics and Normatif Ethics, Martinius Nijhoff, The Hauga 1969.
MAC INTAYRE, A; A Short Story of Ethics, Mc Millian, New York 1966.
MOORE, G.E; Principia Ethica Cambridge Üniv. Press (1968 baskısı).
POYRAZ, H; Dil ve Ahlak, Vadi Yay, Ankara, 1996.
SİNGER, P; (Ed.) A Companion to Ethics, Basil Blackweel ltd, Oxford 1993.
SPINOZA; Ethics J. M. Dent and Sons Ltd, London 1938.
STEVENSON, C.L; Ethics and Language, Yale Üniv. Press 1944

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar.
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır.
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir.
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 50 50
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 1 1
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6