Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Descartes FEL 605 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ELİF ERGÜN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Onur Kabil

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Modern felsefenin kurucusu kabul edilen Descartes'ın ana yapıtlarını okumak; bu yapıtlarda ortaya çıkan sorunları izlemek.

Dersin İçeriği

Descartes'ın eserlerinin eleştirel tahlili.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yazılı sunumda Modern düşüncenin oluşum şartlarının ikisini açıklamak. Anlatım, Ödev,
2 Yazılı sunumda Ortaçağ Yeniçağ felsefeleri arasındaki farkların en az ikisini analiz etmek. Anlatım, Ödev,
3 Yazılı sunumda Modern düşünce bilim arasındaki en az iki bağıntığı göstermek. Anlatım, Ödev,
4 Yazılı sunumda Descartesın modern düşüncenin oluşumundaki etkilerinden en az ikisini açıklamak. Anlatım, Tartışma, Ödev,
5 Sözlü sunumda Descartesın bilgikuramının ilkelerinin en az beşinin bir listesini vermek. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
6 Sözlü sunumda Descartesın fizik yöntem öğelerinden en az üçünü listelemek. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Descartescı felsefenin ana sorunlarına giriş
2 Descartescı felsefenin ana sorunlarına giriş
3 Descartescı felsefenin ana sorunlarına giriş
4 Yöntem Üzerine
5 Yöntem Üzerine
6 Yöntem Üzerine
7 Aklın Yönetilmesi
8 Aklın Yönetilmesi
9 Aklın Yönetilmesi
10 Felsefenin İlkeleri
11 Felsefenin İlkeleri
12 Felsefenin İlkeleri
13 Felsefenin İlkeleri
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Ders ile ilgili makaleler

Ders Kaynakları

1. DESCARTES, R; Aklın idaresi için kurallar ; çev. Mehmet Karasan. Ankara : Milli Eğitim Bakanlığı, 1945.
2. ---------; Aklını iyi kullanmak ve bilimlerde doğruyu aramak için metot üzerine konuşma, çev. Mehmet Karasan. Ankara : Milli Eğitim Bakanlığı, 1947.
3. ---------; Felsefenin İlkeleri; çev. Mehmet Karasan. Ankara : Milli Eğitim Bakanlığı, 1957.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6