Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzun Dönemli Bakım Hizmetleri | SAY 409 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özgün ÜNAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin sağlık sistemine yansımalarını analiz etmek ve uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Uzun dönemli bakım hizmetlerinin tanımı, kapsamı ve önemi; uzun dönemli bakımın önemini artıran gelişmeler; ülkemizde ve dünyada uzun dönemli bakım hizmetleri; uzun dönemli bakım hizmetlerinde sağlık personeli ekibi; uzun dönemli bakım kurumları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Uzun dönemli bakım hizmetlerinde ekip yaklaşımının önemini kavramak. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin ülke sağlık sistemine yansımalarını analiz etmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Dünyada ve ülkemizde nüfus yapısında ve hastalık yapısında gözlemlenen değişiklik konusunda bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Uzun dönemli bakım hizmetleri konusunda bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uzun dönemli bakım hizmetleri kapsamı | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
2 | Dünyada ve ülkemizde nüfus yapısındaki değişiklikler | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
3 | Dünyada ve ülkemizde hastalık yapısındaki değişiklikler | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
4 | Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin ülke sağlık sistemine yansımaları | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
5 | Uzun dönemli bakım hizmetlerinin verildiği kurum türleri | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
6 | Dünyada ve ülkemizde uzun dönemli bakım hizmetlerinin karşılaştırılması | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
7 | Dünyada ve ülkemizdeki uzun dönemli bakım hizmetlerinde yaşanan sorunlar | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
8 | Uzun dönemli bakım hizmetlerinde ekip yaklaşımı | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
9 | ARA SINAV | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
10 | Uzun dönemli bakım hizmetleri için gerekli örgütlenme | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
11 | Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
12 | Uzun dönemli bakım hizmetlerini sağlayan özel ve kamu kurumlarının yaşanan zorluklar | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
13 | Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetiminde yaşanan son gelişmeler | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
14 | Uzun dönemli bakım hizmetleri geleceğe yönelik perspektifler | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
Ders Kaynakları | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık kurumları ve sağlık sisteminin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak | X | |||||
2 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak disiplinler-arası etkileşimin farkında olmak. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar | X | |||||
5 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda bağımsız araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilir. | X | |||||
7 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar kapsamında sahip olduğu bilgileri sorgular. | X | |||||
8 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. | X | |||||
10 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda veri girişi ve analizi yapabilecek düzeyde bilgi teknolojilerini kullanabilir | X | |||||
11 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. | X | |||||
13 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapar | X | |||||
14 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |