Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzun Dönemli Bakım Hizmetleri SAY 409 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Özgün ÜNAL

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin sağlık sistemine yansımalarını analiz etmek ve uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak

Dersin İçeriği

Uzun dönemli bakım hizmetlerinin tanımı, kapsamı ve önemi; uzun dönemli bakımın önemini artıran gelişmeler; ülkemizde ve dünyada uzun dönemli bakım hizmetleri; uzun dönemli bakım hizmetlerinde sağlık personeli ekibi; uzun dönemli bakım kurumları.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Uzun dönemli bakım hizmetlerinde ekip yaklaşımının önemini kavramak. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin ülke sağlık sistemine yansımalarını analiz etmek. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Dünyada ve ülkemizde nüfus yapısında ve hastalık yapısında gözlemlenen değişiklik konusunda bilgi sahibi olmak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Uzun dönemli bakım hizmetleri konusunda bilgi sahibi olmak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uzun dönemli bakım hizmetleri kapsamı World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
2 Dünyada ve ülkemizde nüfus yapısındaki değişiklikler World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
3 Dünyada ve ülkemizde hastalık yapısındaki değişiklikler World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
4 Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin ülke sağlık sistemine yansımaları World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
5 Uzun dönemli bakım hizmetlerinin verildiği kurum türleri World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
6 Dünyada ve ülkemizde uzun dönemli bakım hizmetlerinin karşılaştırılması World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
7 Dünyada ve ülkemizdeki uzun dönemli bakım hizmetlerinde yaşanan sorunlar World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
8 Uzun dönemli bakım hizmetlerinde ekip yaklaşımı World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
9 ARA SINAV World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
10 Uzun dönemli bakım hizmetleri için gerekli örgütlenme World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
11 Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
12 Uzun dönemli bakım hizmetlerini sağlayan özel ve kamu kurumlarının yaşanan zorluklar World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
13 Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetiminde yaşanan son gelişmeler World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
14 Uzun dönemli bakım hizmetleri geleceğe yönelik perspektifler World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
Kaynaklar
Ders Notu

World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
World Health Organisation, Home-Based Long-Term Care, 2000.
World Health Organisation, Lessons for Long-Term Care Policy, 2002.

Ders Kaynakları

World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002.
World Health Organisation, Home-Based Long-Term Care, 2000.
World Health Organisation, Lessons for Long-Term Care Policy, 2002.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık kurumları ve sağlık sisteminin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak X
2 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak disiplinler-arası etkileşimin farkında olmak. X
3 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. X
4 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar X
5 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda bağımsız araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. X
6 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilir. X
7 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar kapsamında sahip olduğu bilgileri sorgular. X
8 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. X
9 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. X
10 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda veri girişi ve analizi yapabilecek düzeyde bilgi teknolojilerini kullanabilir X
11 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. X
12 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. X
13 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapar X
14 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 2 5 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5