Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hizmet Pazarlaması ISL 463 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEMİH OKUTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Çiğdem UĞAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hizmet pazarlamasıyla ilgili temel kavramların öğrencilere anlatılmasıdır. Hizmet pazarlama karması elemanları, hizmet işletmelerinde genişletilmiş pazarlama karmasını analiz eder.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, hizmet pazarlaması kavramının tanımı ile hizmet pazarlaması faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve hizmet pazarlama sürecinin elemanları olan hizmet pazarlama karmasının anlatılması ve hizmet işletmelerinde yenı urun tasarımını (blue prınt)ve her hızmet sektorü için serviscape konusunda neler yapılması gerektıgının ortaya konmasıdır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları açıklar Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Hizmet pazarlaması karmasını analiz eder ve oluşturur Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik önerilerde sunar Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Hizmet sektöründe ürün tasarımı kavramını anlar, belirli sektörler için hizmet tasarımı formüle eder Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Hizmet sektöründe arz ve talep yönetimi konularında analizler yapar ve pazarlama stratejileri oluşturur Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Hizmet sektöründe fiyatlandırma konusuna ilişkin temel ilkeleri bilir ve uygun fiyatlandırma stratejileri oluşturur Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 SERVICECAPE kavramını bilir ve kurgular Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Gelir yönetimi kavramını bilir, analiz eder ve uygular Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hizmet pazarlamasına giriş Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
2 Müşteri tatmini ve hizmet kalitesi Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
3 Müşteri beklentileri ve yönetimi Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
4 Tüketici davranışları ve hizmet kalitesinin algılanması Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
5 Hizmet sunumunda fiziksel öğeler (serviscape) Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
6 Hizmet pazarlamasında ürün kavramı Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
7 Yeni hizmet tasarımı (Blue Print) Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
8 Hizmetlerin fiyatlandırılması Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
9 ARASINAV Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
10 Gelir Yönetimi (Yield management) Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
11 Hizmet sektöründe arz yönetimi Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
12 Hizmet sektorunde talep yönetimı Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
13 Müşteri tutma yolları Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
14 Örnek olaylar Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 2006.Karahan Kasım, Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000. Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
Kaynaklar
Ders Notu

Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması,, Ekin Kitabevi, 2006.
Karahan Kasım. , Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000.
Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
Tek, Ömer Baybars, Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 7.B., Cem ofset, 1999
Roetzer., Paul.The marketing agency blueprint

Ders Kaynakları

Öztürk Ayşe, Hizmet Pazarlaması,, Ekin Kitabevi, 2006.
Karahan Kasım. , Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2000.
Ahmet H. İSLAMOĞLU ve diğr. Hizmet Pazarlaması, Beta Yayıncılık, 2006.
Tek, Ömer Baybars, Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 7.B., Cem ofset, 1999
Roetzer., Paul.The marketing agency blueprint

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık kurumları ve sağlık sisteminin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak X
2 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak disiplinler-arası etkileşimin farkında olmak. X
3 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. X
4 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar X
5 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda bağımsız araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. X
6 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilir. X
7 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar kapsamında sahip olduğu bilgileri sorgular. X
8 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. X
9 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. X
10 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda veri girişi ve analizi yapabilecek düzeyde bilgi teknolojilerini kullanabilir X
11 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. X
12 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. X
13 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapar X
14 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 35
1. Ödev 35
2. Kısa Sınav 15
1. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 12 12
Final 1 16 16
Kısa Sınav 2 5 10
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5