Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Liderlik Kuramları | ISL 363 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILDIRIM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çiğdem UĞAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrencilere, yönetici ve lider kavramları arasındaki farkın anlatılmasının yanı sıra evrensel, durumsal ve modern liderlik kuramları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Lider ve Yönetici Kavramları, Evrensel Liderlik Teorileri, Durumsal Lİderlik Teorileri ve Modern Liderlik Teorileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lider ve yönetici kavramları arasındaki farkı bilir ve yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Evrensel Liderlik Teorileri hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Durumsal Liderlik Teorileri hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Modern Liderlik Teorileri hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lider ve Yönetici Kavramları | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
2 | Liderlerin Kullandıkları Güç Kaynakları | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
3 | Evrensel Liderlik Teorileri | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
4 | Davranışsal Liderlik Teorileri | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
5 | Durumsal Liderlik Teorileri | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
6 | Gruplarda Liderlik | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
7 | Lider Etkinliği ve Lider-Üye Etkileşimi | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
8 | Modern Liderlik Yaklaşımları | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
9 | ARASINAV | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
10 | Transaksiyonel (İşe Yönelik) Liderlik | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
11 | Transformasyonel (Dönüştürücü) Liderlik | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
12 | Karizmatik ve Otantik Liderlik | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
13 | Gelecek İçin Liderlik: Mentorluk ve Koçluk | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
14 | Liderliğe Küresel Etkiler | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Peter Guy Northouse(2012), Leadership: Theory and Practice, Sage Publications. |
Ders Kaynakları | Burns, J.M. (1978) Leadership, New York: Harper&Row. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık kurumları ve sağlık sisteminin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak | X | |||||
2 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak disiplinler-arası etkileşimin farkında olmak. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar | X | |||||
5 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda bağımsız araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilir. | X | |||||
7 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar kapsamında sahip olduğu bilgileri sorgular. | X | |||||
8 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. | ||||||
9 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. | X | |||||
10 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda veri girişi ve analizi yapabilecek düzeyde bilgi teknolojilerini kullanabilir | X | |||||
11 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. | X | |||||
13 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapar | X | |||||
14 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |