Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgüt Geliştirme ve Değişim Yönetimi | ISL 262 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILDIRIM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çiğdem UĞAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, örgütlerin neden/nasıl değiştiğini ve bu değişim sürecinin yöneticiler tarafından nasıl yönetilip yönlendirildiğinin araştırılması ve incelenmesidir. Bu çerçevede örgütlerde yaşanan değişim türleri arasındaki farklılığın belirlenmesi ve bunun başarıyla yönetilmesi, değişimi kolaylaştırıcı örgütsel yapı ve yönetsel yaklaşımların tartışılması ve konuya ilişkin uygulamalar ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste işletme örgütlerinde değişimin tanımı, nedenleri, türleri, süreci ve yönetilmesi ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Değişimi güncel gelişmeler ışığında kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Değişimin önemini anlayabilme ve değişimin bilincinde olabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Değişimin dışşal ve içsel nedenlerini anlama ve çözümleyebime | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Değişimin stratejik boyutlarını kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | Değişim sürecini tanımlayıp yönetebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Değişimi insancıl yöntemlere bağlı kalarak yönetmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
7 | Değişimi teknolojik yöntemlere bağlı kalarak yönetme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
8 | Değişimin başarısını sağlayacak unsurları tanımlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
9 | Değişim sürecinde liderliğin anlamını kavrama | ||
10 | Değişim sürecinde ortaya çıkabilecek engelleri analiz etme ve anlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
11 | Örgüt geliştirme sürecinde kültürel farklılaşmanın anlaşılması ve yönetimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
12 | Örgüt geliştirme sürecinde kullanılan tekniklerin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değişimin tanım ve önemi | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul, |
2 | Değişimin dışşal nedenleri | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
3 | Değişimin içsel nedenleri | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
4 | Değişimin stratejik türleri : ürünlerde ve hizmetlerde değişim | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
5 | Değişimin stratejik türleri : strateji ve yapıda değişim | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
6 | Değişimin stratejik türleri : insan ve kültürde değişim | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
7 | Değişimin stratejik türleri : teknolojide değişim | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
8 | Değişim süreci ve başarılı değişimin unsurları | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
9 | ARASINAV | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
10 | Değişim liderliği | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
11 | Değişim engelleri | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
12 | Kültürel değişim aracı olarak örgüt geliştirme | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
13 | Uygulama teknikleri | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
14 | Tekrar ve tartışma | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Dinçer, Ö. (1994) Örgüt Geliştirme: teori, uygulama, ve teknikeri Aktan, Coşkun Can (2003) Değişim Çağında Yönetim, Sistem Yayıncılık,İstanbul |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. Yeniçeri, Özcan (2002) Örgütsel Değişmenin Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
Ders Kaynakları | Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık kurumları ve sağlık sisteminin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak | X | |||||
2 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak disiplinler-arası etkileşimin farkında olmak. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar | X | |||||
5 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda bağımsız araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilir. | X | |||||
7 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar kapsamında sahip olduğu bilgileri sorgular. | X | |||||
8 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. | X | |||||
10 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda veri girişi ve analizi yapabilecek düzeyde bilgi teknolojilerini kullanabilir | X | |||||
11 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. | X | |||||
13 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapar | X | |||||
14 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |