Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Bilgi Sistemleri SAY 206 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. CEMAL SEZER
Dersi Verenler Prof.Dr. CEMAL SEZER,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Özgün ÜNAL

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dersin amacı, örgütlerde bilgi yönetiminin önemi ve kullanımına ilişkin bir anlayış geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Dersin içeriğinde Bilgi yönetimi süreci, Bilgi Yönetimi Araçları, bilgi yönetimi ve örgüt kültürü arasındaki etkileşim, Bilgi Yönetimi uygulama stratejileri yer almaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hastane Yönetim Bilgi Sisteminin gereği ve önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Bilgi yönetimini etkileyen temel örgütsel faktörleri tartışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Bilgi yönetimi uygulama aşamalarını tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Bilgi yönetimi sürecinin adımlarını belirtir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Bilgi yönetimi ve örgüt kültürü arasındaki etkileşimi açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş ve Temel Kavramlar
2 Sistem ve Sağlık Enformasyon Sistemi
3 Sağlık Kayıtlarının İçeriği ve Analizi
4 Bilgi yönetimi ekibi ve araçları
5 Yönetim Bilgi Sistemleri
6 Hastane Bilgi Sistemleri
7 Hastanelerde Yönetimim Bilgi Sistemi Türleri-1
8 Hastanelerde Yönetimim Bilgi Sistemi Türleri-2
9 ARASINAV
10 Klinik bilgi Sistemleri-1
11 Klinik Bilgi Sistemleri-2
12 e- Sağlık
13 Sağlık Kayıtları ve Etik
14 Veri Tabanı Yönetim Sistemleri
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları

Ders Kaynakları

Bali, R. K. (2005). Clinical knowledge management : opportunities and challenges. Hershey, PA: Idea Group Pub.
Bali, R. K., & Dwivedi, A. (2007). Healthcare knowledge management : issues, advances and successes. New York ; London: Springer.
Hislop, D. (2009). Knowledge management in organizations : a critical introduction (2nd ed.). Oxford ; New York: Oxford University Press.
Jennex, M. E. (2005). Case studies in knowledge management. Hershey PA: Idea Group Pub. Riaño, D., & K4CARE (Project). (2008). Knowledge management for health care procedures : from knowledge to global care, AIME 2007 Workshop K4CARE 2007, Amsterdam, The Netherlands, July 7, 2007, revised selected papers. Berlin ; New York: Springer.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık kurumları ve sağlık sisteminin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak X
2 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak disiplinler-arası etkileşimin farkında olmak. X
3 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. X
4 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar X
5 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda bağımsız araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. X
6 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilir. X
7 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar kapsamında sahip olduğu bilgileri sorgular. X
8 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir.
9 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. X
10 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda veri girişi ve analizi yapabilecek düzeyde bilgi teknolojilerini kullanabilir X
11 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. X
12 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. X
13 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapar X
14 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Ödev 10
1. Kısa Sınav 5
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 6 5 30
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5