Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim ve Organizasyon | ISL 201 | 3 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILDIRIM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mustafa AMARAT |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Yönetim disiplini kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. Amaç yönetici adaylarının yöneticilik disiplininin düşünsel evrimine ilişkin birikim edinmelerini ve öngörülerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, yönetim ve organizasyon ile ilgili temel kavram ve tanımlar, klasik , neo klasik ve modern yönetim teorileri ile yönetimin fonksiyonları ve yönetim süreçlerini kapsamaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim teorilerini değerlendirebilir ve sorgulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Çalışma hayatında günümüzde ortaya çıkan yönetime ilişkin değişimlerin tarihsel arka planının bilincinde olabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Yönetim yaklaşımlarının siyasi, ekonomik ve toplumsal yapılarla olan ilişkilerini çözümleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
4 | Yönetimin ve yöneticiliğin değişken ve parametrelerini analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Yönetsel süreçleri kavrayabilir ve irdeleyebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
6 | Yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak eleştirel biçimde değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
7 | Günümüz yönetim anlayışını geçirilen evreler ışığında sorgulayabilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş (Tarihsel gelişim, temel kavramlar) | Atilla Baransel Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi, İstanbul Üniv. Yayınları Yayın No: 3295, İstanbul, 1979 |
2 | Yönetim süreci/fonksiyonları | Atilla Baransel Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi, İstanbul Üniv. Yayınları Yayın No: 3295, İstanbul, 1979 |
3 | Klasik Yönetim Düşüncesi | Atilla Baransel Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi, İstanbul Üniv. Yayınları Yayın No: 3295, İstanbul, 1979 |
4 | Klasik Yönetim Düşüncesi | Atilla Baransel Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi, İstanbul Üniv. Yayınları Yayın No: 3295, İstanbul, 1979 |
5 | Neo klasik yönetim Düşüncesi | Atilla Baransel Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi, İstanbul Üniv. Yayınları Yayın No: 3295, İstanbul, 1979 |
6 | Modern yönetim Düşüncesi | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
7 | Matris organizayon ve Amaçlara göre yönetim | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
8 | Post modern yönetim Düşüncesi | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
9 | ARASINAV | |
10 | Yeni yaklaşımlar 1: Z Teorisi ve TKY | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
11 | Yeni yaklaşımlar 2: Temel yetenek, dış kaynak kullanımı | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
12 | Yeni yaklaşımlar 3: şebeke organizasyon, küçülme | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
13 | Yeni yaklaşımlar 4: değişim mühendisliği, kıyaslama | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
14 | Yeni yaklaşımlar 5: personel güçlendirme, öğrenen organizasyon Değerlendirme | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Genişletilmiş 12. baskı, beta yayınları, 2010 |
Ders Kaynakları | Genç, Nurullah (2008) Yönetim ve Organizasyon, Seçkin Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık kurumları ve sağlık sisteminin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak | X | |||||
2 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak disiplinler-arası etkileşimin farkında olmak. | X | |||||
3 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar | X | |||||
5 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda bağımsız araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilir. | X | |||||
7 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar kapsamında sahip olduğu bilgileri sorgular. | X | |||||
8 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. | X | |||||
10 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda veri girişi ve analizi yapabilecek düzeyde bilgi teknolojilerini kullanabilir | X | |||||
11 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. | X | |||||
13 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapar | X | |||||
14 | Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
5. Ödev | 10 |
6. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |