Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bilimleri ISL 106 2 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT
Dersi Verenler Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Özgün ÜNAL

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, güdülenme, tutumlar, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konulara değinilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Kültür, değerler ve inançlar hakkında bilgi sahibidir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Davranış, İnançlar ve Değerler ile Kültür ve Davranış Konularını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
9 Davranışlar ve Biyolojik Temellerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
10 Gruplar ve Grup Türleri ile Duygular ve Heyecanlar konularını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
11 Öğrenme ve Öğrenme Kuramlarını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Davranış Bilimlerine Giriş Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
2 Davranış Bilimlerini oluşturan bilim dalları. Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
3 Davranış Bilimlerinin İncelendiği sistemler Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
4 Güdüler ve Güdüleme Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
5 Tutumlar Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
6 Algılama ve Algılama Hataları Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
7 Atfetme Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
8 Öğrenme ve Öğrenme Kuramları Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
9 ARASINAV
10 Kişilik ve Kişilik Kuramları Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
11 İnançlar ve Değerler Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
12 Kültür ve Davranış Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
13 Gruplar ve Grup Çeşitleri Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
14 Duygular ve Kontrolü Kaynaklardan ilgili bölümün okunması
Kaynaklar
Ders Notu

Güney Salih (2015) Davranış Bilimleri, Nobel, Ankara.

Özen Kutanis, R. (2006) Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Sakarya Kitabevi Yay., Sakarya.

Tutar H. (eds) (2013) Davranış Bilimleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara

 

Ders Kaynakları

Akgemici, T., Şimşek, M. Ş. ve Çelik, A. (2014), Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Eğitim Kitabevi Yayınları

Eroğlu, F. (2015), Davranış Bilimleri, Beta Yayınları

Robbins, S. P. (2001). Organizational behavior. Upper Saddle River, N.J: Prentice Hall.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık kurumları ve sağlık sisteminin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanlarından birinde uzmanlık düzeyinde gereken bilgilere sahip olmak X
2 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak disiplinler-arası etkileşimin farkında olmak. X
3 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. X
4 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar X
5 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda bağımsız araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. X
6 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilir. X
7 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar kapsamında sahip olduğu bilgileri sorgular. X
8 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapabilir.
9 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. X
10 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda veri girişi ve analizi yapabilecek düzeyde bilgi teknolojilerini kullanabilir X
11 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. X
12 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. X
13 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlarda özgün ve katkı sağlayıcı öneriler yapar X
14 Uzmanlık alanı ile ilişkili olarak görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 2 2
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4