Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Meyvecilikte Çoğalmanın Esasları | BIY 628 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖMER BEYHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin farklı çoğaltma teknikleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Çoğaltmanın genel esasları: Eşeyli çoğaltma; Meyve tohumlarının gelişmesi,tohum seçimi, tohum üretimi, tohum üretiminin esasları,tohumda çoğaltma, Eşeysiz çoğaltma; eşeysiz çoğaltmada genel bilgiler, çelikle çoğaltmanın anatomik ve fizyolojik esasları, çelikle çoğaltmanın tekniği, aşılama, daldırma. Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çoğaltmanın genel esasları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
2 | Eşeyli çoğaltma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
3 | Meyve tohumlarının gelişmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
4 | Tohum seçimi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
5 | Tohumla üretim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
6 | Tohumla üretim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
7 | Tohumla Üretimin biyolojik esasları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
8 | Tohumla Üretimin biyolojik esasları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
9 | Eşeysiz çoğaltma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
10 | Eşeysiz çoğaltmada genel bilgiler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
11 | Çelikle çoğaltmanın anatomik ve fizyolojik esasları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
12 | Aşıyla Çoğaltma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
13 | Daldırma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
14 | Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
15 | Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çoğaltmanın genel esasları | |
2 | Eşeyli çoğaltma | |
3 | Meyve tohumlarının gelişmesi | |
4 | Tohum seçimi | |
5 | Tohumla üretim | |
6 | Tohumla üretim | |
7 | Tohumla Üretimin biyolojik esasları | |
8 | Eşeysiz çoğaltma | |
9 | Ara sınav | |
10 | Eşeysiz çoğaltmada genel bilgiler | |
11 | Çelikle çoğaltmanın anatomik ve fizyolojik esasları | |
12 | Çelikle çoğaltma teknikleri | |
13 | Aşılama, Daldırma | |
14 | Bazı önemli bahçe bitkilerinin çoğaltılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları ve dığer yardımcı materyaller dersten önce veya ders sırasında verilecektir. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | ||||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | ||||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | ||||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |