Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bakteri Metabolizması BIY 607 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi KENAN TUNÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Evrim sürecinde üreme hızları nedeniyle en kolay uyum sağlayan organizmalar olmalarından dolayı pek çok farklı ortama uyum sağlayan bakteriler ve çok farklı metabolik çeşitlilik ortaya çıkmıştır. Bu ders bu farklı metabolik olayları ve çevreye uyumu inceleyecektir.
Dersin İçeriği Farklı metabolik koşullarda üreyen bakteriler ayrıntılı olarak incelenecek, ayrıca fotosentez ve azot fiksasyonu gibi konuların moleküler açıdan değerlendirilecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bakterilerin farklı metabolik olayları ve çevreye uyumunu inceler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Fotosentez ve azot fiksasyonunu moleküler açıdan değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Evrimsel mikrobiyoloji ve mikrobiyal çeşitlilik
2 Bakteriyel üreme
3 Bakteriyel fotosentez
4 Ototorofik karbondioksit fiksasonu: Calvin ve ters sitrik asit döngüsü
5 Bakteriyel serbest ve simbiyotik azot fiksasyonu
6 Kemolitotrofi: Hidrojen okisdasyonu
7 İndirgenmiş kükürt bileşiklerinin oksidasyonu
8 Demir oksidasyonu
9 Nitrifikasyon ve annomoks
10 Ara sınav
11 Aanaerobik solunum, nitrat indirgenmesi ve denitrifikasyon
12 Sülfatın indirgenmesi, asetojenez
13 Metanogenez
14 Ferrik demir, mangan, klorat ve organik elektrıon alıcıları
Kaynaklar
Ders Notu Madigan MT, Martinko JM. (2010) Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi, Palme Yayıncılık, Ankara.
Ders Kaynakları Ders sırasında öğrencilere konularla ilgili güncel makaleler sunulacaktır.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.
2 Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir.
3 Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular.
4 Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir.
5 Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir.
6 Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir.
7 Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir.
8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir.
9 Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir.
10 Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir.
11 Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
12 Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
13 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 25 25
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6