Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Küreselleşen Dünyada Dinlerarası İlişkiler FDT 602 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FUAT AYDIN
Dersi Verenler Doç.Dr. MUHAMMED ALİ BAĞIR,
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Küreselleşme sürecinde farklı inançlara ve kültürlere mensup insanların birbirlerini daha iyi tanımalarını sağlama.

Dersin İçeriği

Küreselleşme sürecinde farklı inançlara ve kültürlere mensup insanların bir arada yaşama tecrübelerini geliştirmeye yönelik bilimsel metotlar oluşturmak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Küreselleşme terimini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Dinlerarası diyalog kavramının ortaya çıkışını inceleyerek açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Medeniyetler çatışmasından medeniyetler ittifakına geçişin nasıl sağlanacağını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Kültürlerarası diyaloğun önemini tanimlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Yahudilerin diğer dinlere bakışını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Hıristiyanların diğer dinlere bakışını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
7 Müslümanların diğer dinlere bakışını tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Terim olarak Küreselleşme
3 Diyalog ve Dinlerarası Diyalog Terimleri
4 Dinlerarası Diyalog anlayışının Tarihçesi
5 1962-1965 İkinci Vatikan Konsili
6 Kiliseler arası diyalog
7 Kilisenin öteki dinlere bakışı
8 Vize sınavı
9 İslam Sekreteryası
10 Hıristiyanlığın İslama bakışı
11 Hıristiyanlığın Yahudiliğe bakışı
12 Yahudiliğin Hıristiyanlığa bakışı
13 Yahudiliğin İslama bakışı
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

1] Watt, William Montgomery, (1996) Müslüman-Hıristiyan Diyalogu/Christian-Muslim encounters, çev. Fuat Aydın, Birey Yayınları, İstanbul.

Ders Kaynakları

2]. Aydın, Mahmut, Monolodan Diyoloğa/From monolog to dialogue, Ankara Okulu Yayınları, Ankara.
[3] Ali İsra Güngor, (1997) Vatikan, Misyon ve Diyalog/Vatican, Mission, Dialogue, Töre Basın Yayın ve Dağıtım Şti., Ankara.
[4] Hıristiyan-Müslüman Diyalogu/Dialogue of Christian and Muslim, (sempozyum notları) İSAV, İstanbul.
[5] Fuller Graham Lesser, Ian O. (1996), Kuşatılanlar, İslam ve Batının Jeopolitiği, çev. Ö. Arıkan, İstanbul.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. X
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir.
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir.
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. X
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,96
Dersin AKTS Kredisi 6