Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İbn Rüşd Metafiziği FDI 607 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMRAH KAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İslam Felsefesi alanında doktora yapan öğrencilere İslam felsefesinin önemli isimlerinden İbn Rüşd´ün metafiziğini detaylı bir şekilde sunmaya çalışmaktır.
Dersin İçeriği İbn Rüşd metafiziği, İbn Rüşd metafiziğindeki ontolojik ilkeler ve problemler, İbn Rüşd metafiziğinin etkisi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yunan felsefesinde metafizik düşünceyi analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 İslam felsefesinde metafizik düşünceyi analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 İbn Rüşdde metafiziğin konusu tasvir eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 İbn Rüş metafiziğinin temel ilkeleri ve problemlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 İbn Rüşd metafiziğindeki ontolojik kavramları tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 İbn Rüşd metafiziğinin Batı düşüncesini etkisini saptar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İbn Rüşd öncesi Yunan filozoflarında metafizik düşünce
2 İbn Rüşd öncesi İslam filozoflarında metafizik düşünce
3 İbn Rüşd metafiziğinin konusu, araştırma problemleri, ilkeleri
4 Genel ontolojik kavramlar
5 Genel ontolojik kavramlar
6 İbn Rüşd Metafizik şerhlerinden klasik metin okuma
7 İbn Rüşd Metafizik şerhlerinden klasik metin okuma
8 ARA SINAV
9 İbn Rüşd Metafizik şerhlerinden klasik metin okuma
10 İbn Rüşd Metafizik şerhlerinden klasik metin okuma
11 İbn Rüşd Metafizik şerhlerinden klasik metin okuma
12 İbn Rüşd Metafizik şerhlerinden klasik metin okuma
13 İbn Rüşd Metafizik şerhlerinden klasik metin okuma
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu İbn Rüşd, Metafizik Şerhi, Litera yay. 2004.
İbn Rüşd, Tefsiru Mabade´t-tabia, Darul Meşrık, Beyrut 1987.
Ders Kaynakları İbn Sina. Şifa, Metafizik I. çev. Ekrem Demirli, Ömer Türker. İstanbul: Litera, 2004.
İbn Sina. Şifa, Metafizik II. Çev. Ekrem Demirli, Ömer Türker. İstanbul: Litera, 2005.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir.
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir.
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir.
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir.
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir.
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. X
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6