Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyolojik Bilimlerde Araştırma ve Yayın Tekniği | BIY 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU, Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel araştırma yöntemlerine uygun araştırma yapabilmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Biyoloji alanında yapılacak araştırma konusunun seçimi, konu etrafında bilgi toplamak için kaynak literatürlerin incelenmesi, internet, kütüphane ve dökümantasyon merkezlerinden yararlanma şekilleri, toplanan bilgilerin ne şekilde değerlendirilmesi gerektiği, sonuca ulaşan çalışmaların ne şekilde yayına hazır hale getirileceği, manuskript içerisinde kullanılacak teknik kısaltmalardan ne şekilde yararlanılacağı, bibliyografya hazırlanması sırasında takip edilmesi gereken yollar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyoloji alanında yapılacak araştırma konusunun seçimi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Konu etrafında bilgi toplamak | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Kaynak literatürlerin incelenmesi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | İnternet, kütüphane ve dökümantasyon merkezlerinden yararlanma şekilleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Toplanan bilgilerin ne şekilde değerlendirilmesi gerektiği | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Sonuca ulaşan çalışmaların ne şekilde yayına hazır hale getirileceği | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | Manuskript içerisinde kullanılacak teknik kısaltmalardan ne şekilde yararlanılacağı | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
8 | Bibliyografya hazırlanması sırasında takip edilmesi gereken yollar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
9 | Ara Sınav | Anlatım, | Sınav , |
10 | Bilimsel eserler ve çeşitleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
11 | Tez yazımı | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
12 | Sunumlar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
13 | Sunumlar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
14 | Sunumlar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
15 | Değerlendirme | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoloji alanında yapılacak araştırma konusunun seçimi | |
2 | Konu etrafında bilgi toplamak | |
3 | Kaynak literatürlerin incelenmesi | |
4 | İnternet, kütüphane ve dökümantasyon merkezlerinden yararlanma şekilleri | |
5 | Toplanan bilgilerin ne şekilde değerlendirilmesi gerektiği | |
6 | Sonuca ulaşan çalışmaların ne şekilde yayına hazır hale getirileceği | |
7 | manuskript içerisinde kullanılacak teknik kısaltmalardan ne şekilde yararlanılacağı | |
8 | Bibliyografya hazırlanması sırasında takip edilmesi gereken yollar | |
9 | Bilimsel eserler ve çeşitleri | |
10 | Tez yazımı | |
11 | Sunumlar | |
12 | Sunumlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Niyazi Lodos, Sistemetik Zoolojinin prensipleri ve yayın teknikleri. Ege Üniversitesi yayınları. 1981. Prof. Dr. İrfan Yılmaz, Sistematiğin esasları. İzmir, 2000. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | X | |||||
2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | X | |||||
4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | X | |||||
5 | Özgün konular belirleyebilme | X | |||||
6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | X | |||||
8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |