Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seminer (Yl) EPO 500 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri

DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA

Önerilen Seçmeli Dersler

NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN
Dersi Verenler Prof.Dr. MÜBİN KIYICI, Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK, Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU, Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ, Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI, Prof.Dr. MELEK MASAL, Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN, Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR, Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ, Doç.Dr. FİKRET SOYER, Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN, Prof.Dr. FİRDEVS KARAHAN, Dr.Öğr.Üyesi BEKİR İNCE, Prof.Dr. EYÜP ÇELİK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Erol Uğur; Arş. Gör. Betül Düşünceli

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin araştırma ve rapor hazırlama yeteneklerini geliştirmek. Tez konusu belirleme ve hazırlamalarını sağlamak

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırma nedir?

Araştırmada konu seçimi

Araştırma yönteminin seçimi

Araştırmanın amaç ve hedeflerini belirleme

Araştırma konusunun sunumu

Araştırma raporu nasıl hazırlanır?

Araştırma raporunda bulunması gereken bölümler

Araştırma raporu nasıl düzenlenir?

Araştırma raporu nasıl sunulur?

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde eğitim alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır . Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
2 Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek, uygulayabilecektir. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
3 Hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirecektir. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
4 Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanacaktır. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) Tabachnick, B. G, & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th Edition). Boston : Pearson.

2) Balcı, A. (2006). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, PegemA Yayıncılık, Ankara

3) Day, Robert, A. (2005). Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır?, Tübitak Yayınları, Ankara

4) Büyüköztürk Ş. ve diğerleri (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara.

5) Ural A. ve Kılıç İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile veri analizi, Detay Yayıncılık, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 40
Toplam 70
1. Final 30
Toplam 30
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Sözlü Sınav 14 2 28
Proje / Tasarım 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 16 16
Performans Görevi (Seminer) 1 23 23
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 30 30
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6