Dersin Detaylı Bilgileri

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Felsefî düşünmeyi tanıyabilme. 1, 2, 3, 14 A, C
2) Düşünüş biçimlerini tanıyabilme. 1, 2, 3, 14 A, C
3) Mantıksal yapıları hata ve isabet bakımından çözebilme. 10, 14, 15 C
4) Düşünceleri gerekçelendirebilme ve gerekçeleri ayırt edebilme. 10, 14 A, C
5) Felsefî düşünme aracılığıyla metin incelemesi yapabilme. 14 C
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 14: Bireysel Çalışma, 10: Beyin Fırtınası, 15: Problem Çözme
Ölçme Yöntemleri: A: Sınav , C: Ödev

DERS AKIŞI

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Düşünmek nedir?
2 Düşünmek nedir?
3 Felsefî düşüncenin özellikleri
4 Felsefî düşünce ve diğer alanlarla karşılaştırma
5 Mantık ve düşünme
6 Analitik düşünme
7 Felsefî sorunlar ve düşünme
8 Felsefî sorunlar ve düşünme
9 Felsefî sorunlar ve düşünme
10 Ara sınav
11 Felsefî sorunlar ve düşünme
12 Felsefî sorunlar ve düşünme
13 Aktüel sorunlar ve felsefî çözüm
14 Aktüel sorunlar ve felsefî çözüm
KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Örnek metin analizleri ve seçme felsefe metinleri
Felsefe Aracılığıyla Düşünmek, C.Horner, E.Westacott, Çev. A.Arslan
Klasik Mantık, N.Öner
Sembolik Mantık, T.Grünberg
DÖKÜMAN PAYLAŞIMI

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 2 15
Kısa Sınav 3 15
Ödev 4 40
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 60
Finalin Başarıya Oranı 40
Toplam 100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 3 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5