Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kıta Felsefesi FEL 417 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Hermeneutik düşüncenin tarihini serimlemek ve felsefedeki yerini anlamak.
Dersin İçeriği Hermeneutik geleneğinin öncüllerinin ve önemli düşünürlerinin serimlenmesi.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hermeneutiğin karakteristiklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
2 Hermeneutikçileri temel sorunlarıyla birlikte öğrenir. Soru-Cevap, Sınav ,
3 Kavramlar arasında hermeneutiğin kurduğu kimi bağlantıları kurabilir. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
4 Hermeneutiğin oluşturucu öğelerini belirleyebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
5 Anlatım, Sınav ,
6 Anlatım, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kıta felsefesi - Ada felsefesi karşıtlığı ve Wittgenstein
2 Üç kıta felsefesi ekolü: Varoluşçuluk, Fenomenoloji, Hermeneutik
3 Varoluşçu Felsefe ve filozoflar
4 Kierkegaard
5 Sartre ve Varoluşçuluk
6 Sartre ve Varoluşçuluk
7 Fenomenoloji
8 Edmund Husserl´in fenomenolojisi
9 Ara Sınav
10 Hermeneutik felsefe, gelişim ve kavramsal çerçeve
11 Dilthey hermeneutiği
12 Dilthey hermeneutiği
13 Gadamer hermeneutiği
14 Gadamer hermeneutiği
Kaynaklar
Ders Notu 1. Doğan Özlem, Metinlerle Hermeneutik.
2. Hüsamettin Arslan, Hermeneutik ve Hümaniter Disiplinler.
3. Hans Georg Gadamer, Hakikat ve Yöntem.
4. Hermeneutik Üzerine Yazılar (kolektif).
Ders Kaynakları 1. Burhanettin Tatar, Hermenötik.
2. Anthony Grafton, Kalpazanlar ve Eleştirmenler.
3. Richard Eliot Friedman, Kitabı Mukaddes’i Kim Yazdı?
4. Giambattista Vico, Yeni Bilim.
5. Derrida, “İnsan Bilimleri, Gösterge ve Oyun”, Toplumbilim”.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 4 4
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5