Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulamalı Yazılı Anlatım I FEL 303 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin edindikleri bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı olarak aktarabilmeleri
Dersin İçeriği Noktalama işaretleri ve imla kuralları. Herhangi bir konuda metin oluşturabilmek için gerekli olan kurallar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Noktalama işaretleri ile ilgili eksikliklerini giderir. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Ödev,
2 İmla ile ilgili eksikliklerini giderir. Soru-Cevap, Sınav ,
3 Sözün sağlamlığını bozan kusurları tartışır. Soru-Cevap, Grup Çalışması, Ödev,
4 Bir konuyu belirleme; sistematik ve tutarlı bir biçimde aktarma için gerekli ön çalışmaları yapabilir. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
5 Ele alınan konuda sağlam metin oluşturabilir. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
6 Anlatım, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Noktalama işaretleri -Uygulama
2 Noktalama işaretleri -Uygulama
3 Noktalama işaretleri -Uygulama
4 İmla kuralları- Uygulama
5 İmla kuralları- Uygulama
6 İmla kuralları- Uygulama
7 İmla kuralları- Uygulama
8 ARASINAV
9 Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama
10 Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama
11 Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama
12 Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama
13 Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama
14 Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama
Kaynaklar
Ders Notu [1] M. Özkan vd., Yüksek Öğretimde Türk Dili; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001
Ders Kaynakları [2] S. Güneş, Anlatı Bilgisi, İzmir, 1998.
[3] Ş. Aktaş, O. Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım; Kompozisyon Sanatı, 7. Bs., Akçağ Yay., Ankara, 2005
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,16
Dersin AKTS Kredisi 4