Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnsan Hakları ve Demokrasi SOS 373 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ELİF ERGÜN
Dersi Verenler Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İnsan Hakları düşüncesinin tarihsel evrimi ve Demokrasin bu evrimdeki yeri
Dersin İçeriği İnsan Haklarına ilişkin yetkili organlarca yayınlanmış eserler üzerinden hakların niteliğinin incelenmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hak,adalet, özgürlük, hukuk , demokrasi kavramlarını geniş ve dar anlamlarıyla tanımlar. Anlatım, Sınav ,
2 İnsan hakları konusunda ulusal ve uluslar arası metinleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
3 İnsan haklarının tarihsel gelişimini açıklar. Anlatım, Sınav , Ödev,
4 ) I. II. Ve III. Kuşak hakların önemini tartışır. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
5 Demokrasinin yerleştirilmesi ve geliştirilmesiyle ilgili değerlendirmeler yapar. Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
6 ) Haklar, özgürlükler ve sorumlulukların niteliği ve birbirleriyle ilişkilerini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hak Kavramı
2 Adalet ve hak arasındaki ilgiler
3 Hukuk
4 Özgürlük ve özgürlükler
5 Hukuk devleti
6 Sosyal haklar
7 Kişi hakları
8 Demokrasi
9 ARA SINAV
10 Temel haklar
11 Temel haklar
12 Temel haklar
13 Temel haklar
14 Temel haklar
Kaynaklar
Ders Notu [1] İnsan Hakları Mevzuatı, Seçkin Yay. Ankara 2007
Ders Kaynakları 2) Anıl Çeçen, İnsan Hakları Gündoğan Yay. İst. 2000
3) J. Galtung, İnsan Hakları, Metis Yay. İst. 1999
4) İonna Kuçuradi, İnsan Haklarının Felsefi Temelleri Uluslararası Semineri Tfk Yay. Ankara 1996
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 4 4
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4