Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme PDR 375 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ölçme ve değerlendirmenin eğitimin uygulanmasında sahip olduğu yeri ve önemi tanıtmak
Dersin İçeriği Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar, Günümüz ölçme ve değerlendirme yaklaşımları, Performans Değerlendirme, Ölçme ve değerlendirme uygulamaları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar. Anlatım, Sınav ,
2 Ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav ,
3 Günümüz ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını değerlendirir. Anlatım, Sınav ,
4 Ölçme ve değerlendirme uygulamaları üzerine tanımlama yapabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
5 Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemini tartışır. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sözlü Sınav,
6 Uygulamaların geçerliliğini tartışır. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar
2 Neden Ölçme ve Değerlendirme?
3 Günümüz ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
4 Performans Değerlendirme
5 Performans Değerlendirmede Çeşitli yaklaşımlar
6 Öz Değerlendirme
7 Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları
8 Ölçme Değerlendirme Formları ve Örnekler
9 ARA SINAV
10 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Önemi
11 Eğitimde Kullanılan testlerin Sınıflandırılması
12 Ölçme sonuçları üzerinde istatiksel işlemler
13 Eğitimde Kullanılan testlerin Sınıflandırılması
14 Uygulamalar
Kaynaklar
Ders Notu [1] Halil Tekin, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Ders Kaynakları [2] M.Fuat Turgut, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Toplam İş Yükü 89
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,56
Dersin AKTS Kredisi 4