Dersin Detaylı Bilgileri

DERS BİLGİLERİ

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
OSMANLI BİLİM TARİHİ FEL 230 4 2+0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN
Dersi Verenler Doç.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Amacı
14.yy.dan 20.yy.a Osmanlı biliminin gelişimini ve değişimini göstermek.
Dersin İçeriği
Bir Osmanlı biliminden söz edilebilir mi? Osmanlı biliminin kaynakları. Klasik dönem Osmanlı bilimi. Batılılaşma sürecinde Osmanlı bilimi
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Osmanlı bilim tarihine ilişkin bilgi sahibi olur. 1, 2 A
2) Felsefe dışındaki bilgi alanlarından faydalanabilir. 1, 2, 3 A
3) 1 A
4) 1 A
5) 1 A
6) 1 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri: A: Sınav

DERS AKIŞI

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Osmanlı bilimi nedir? Kaynakları nelerdir?
2 Klasik dönem Osmanlı bilimi.
3 Klasik dönem Osmanlı eğitim kurumları
4 Klasik dönem Osmanlı eğitim kurumları
5 Klasik dönem Osmanlı bilim kurumları
6 Klasik dönem Osmanlı bilim kurumları
7 Klasik dönemin önemli bilim adamları
8 Batılılaşma sürecinde Osmanlı bilimi
9 ARASINAV
10 Batılılaşma sürecinde Osmanlı eğitim kurumları
11 Batılılaşma sürecinde Osmanlı eğitim kurumları
12 Batılılaşma sürecinde Osmanlı bilim kurumları
13 Batılılaşma sürecinde önemli bilim adamları
14 Tartışma
KAYNAKLAR
Ders Notu [1] Aykut Kazancıgil: Osmanlı Bilim ve Teknoloji, Gazeteciler ve Yazarlar Vakfı Yay., İstanbul, 1999.
Diğer Kaynaklar
[2] Ekmeleddin İhsanoğlu: Büyük Cihattan Frenk Fodulluğuna, İletişim Yay., İstanbul, 1996.
DÖKÜMAN PAYLAŞIMI

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır.
X
2
Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır.
X
3
Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir.
X
4
Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler.
X
5
İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir.
X
6
Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler.
X
7
Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar.
X
8
Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır.
X
9
Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler.
X
10

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 2 25
Kısa Sınav 3 25
Ödev 4 10
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 60
Finalin Başarıya Oranı 40
Toplam 100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 4 4
Toplam İş Yükü 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
Dersin AKTS Kredisi 4