Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seminer (Yl) EBE 500 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ERTAN BOL
Dersi Verenler Prof.Dr. İSMAİL AYHAN ŞENGİL, Prof.Dr. CUMA BİNDAL, Prof.Dr. HATEM AKBULUT, Doç.Dr. YAŞAR KAHRAMAN, Prof.Dr. CAN HAŞİMOĞLU, Prof.Dr. EMRAH DOĞAN, Doç.Dr. SADIK BAĞCI, Prof.Dr. MEHMET FIRAT, Dr.Öğr.Üyesi ÖZHAN ÖZKAN, Prof.Dr. ALİ UZUN, Prof.Dr. SALİM ASLANLAR, Prof.Dr. HAKAN SERHAD SOYHAN, Prof.Dr. DURMUŞ KARAYEL, Prof.Dr. ÖMER FARUK GÖZÜKIZIL, Prof.Dr. AŞKIN ÖZOCAK, Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR, Prof.Dr. AHMET ZENGİN, Dr.Öğr.Üyesi FATİH ÇALLI, Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU, Prof.Dr. ERTAN BOL, Dr.Öğr.Üyesi AYSUN EĞRİSÖĞÜT TİRYAKİ, Dr.Öğr.Üyesi METİN ASLAN, Doç.Dr. OSMAN SÖNMEZ, Prof.Dr. LEVENT GÜLEN, Doç.Dr. SAFİYE SENCER, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ZAHİD YILDIZ, Prof.Dr. YUSUF ÇAY, Prof.Dr. TAHSİN TURĞAY, Prof.Dr. OKTAY YEMİŞ, Dr.Öğr.Üyesi BUKET KARATOP,
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

i) Öğrencilere bilimsel araştırma yapabilme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama altyapısı kazandırmak,

ii) Öğrencilere bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamak, toplum önünde konuşma özgüveni kazandırmak ve sunum tekniğini vermek,

iii) Öğrencilerin tez çalışmaları ile ilgili konularda teorik ve pratik bilgilerini pekiştirmek ve öğrenciyi tez çalışmasına hazırlamaktır.

Dersin İçeriği

Alanı ile ilgili öğrencilerin fikir verme ve tartışma yeteneğini geliştirir. Öğrenciler öğretilen sözlü, yazılı ve görsel iletişim tekniklerinden faydalanırlar. Bilişim araç ve gereçlerini etkili sunum yapabilmek amacıyla kullanırlar.

Öğrencilere seminerin nasıl yapılacağı ve seminer hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususların neler olduğu öğretilir. Öğrenci tez konusu ile ilgili bir seminer konusu hazırlar ve bunu sunar.

Öğrencilerin ders aşamasında; tez danışmanı ve seminer dersi sorumlusu öğretim elemanının ortak görüşü ile tespit edilen bir konuyu hazırlayarak sunumunu yaptığı bir derstir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapar Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
2 Topladığı bilgiyi sentezler, analiz eder ve yorumlar. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirir Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri bilir Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
6 Bilişim araçlarını etkin kullanır Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

Rauf Arıkan; Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Gazi Kitabevi

Hamza AL; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yayıncılık

Ders Kaynakları

Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu

Sınıf Yönetimi & Ders, Konferans, Panel ve Seminer Etkinliklerinde Başarının Yolları, Alfa Yayınları, İrfan Erdoğan, Yayın Yılı: 2011; 158sayfa

Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Karasar, Niyazi, 2009,

Hernon, P. ve Schwartz, C. (2007). What is a problem statement? (Editoryal). Library & Information Science Research, 29, 307–309.

Berelson, B. (1952). Content analysis in communications research. Glencoe, IL: The Free Press.

Creswell, J.W. (2009). Research design: Quantitative, qualitative, and mixed methods approaches. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek
6 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2)
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek
10 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6