Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temeller | INM 302 | 6 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AŞKIN ÖZOCAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ZEKİ GÜNDÜZ, Prof.Dr. SEDAT SERT, Prof.Dr. AŞKIN ÖZOCAK, Prof.Dr. ERTAN BOL, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Mustafa Özsağır, Araş. Gör. Kadir Kocaman |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Zemin incelemelerinin yorumlanarak yapı temellerinin farklı zemin koşullarında boyutlandırılmasının ve temel çukurunda güvenliğin sağlanmasının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Zemin incelemeleri, Arazi ve laboratuvar deneylerinin tasarıma yönelik kullanımı, Yüzeysel temellerin taşıma gücü, Kumda ve kilde oturan temeller için boyutlandırma esasları, Oturma hesapları ve oturma kriterleri,Derin temellerin taşıma gücü ve boyutlandırılması, Temel çukurunda güvenlik, Dayanma yapılarının projelendirilmesi, Zemin iyileştirmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, geoteknik mühendislik yapıları için geçerli temel prensipler ile ilgili bilgi kazanabilecektir. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Öğrenciler, geoteknik mühendislik yapılarının ve şevlerin stabilisini belirleme ve değerlendirme bilgisi kazanabilecektir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Öğrenciler inşaat sahalarında karşılaşılan geoteknik problemleri analiz etme ve çözme bilgisi kazanabilecektir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zemin mekaniği temel ilkeler | |
2 | Zemin incelemeleri (Sondaj, Spt, Cpt, Plt, Jeofizik Yöntemler) | |
3 | Temellerin tanıtılması, Ayırımı, Boyutlandırma İlkeleri | |
4 | Taşıma gücüne göre boyutlandırma ve analiz (Terzaghi)a | |
5 | Yapı temellerinde oluşan oturmalar ve oturma kriterleri | |
6 | Kilde ve kumda temel boyutlandırma | |
7 | Dikdörtgen, yamuk, birleşik temel boyutlandırma | |
8 | Radye temeller | |
9 | Derin temellerin sınıflandırılması | |
10 | Derin temellerin taşıma gücü | |
11 | Temel çukurunda Güvenlik | |
12 | Dayanma yapılarının projelendirmesi | |
13 | Palplanş perdeleri | |
14 | Temel zemininin iyileştirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Zeki Gündüz, Ertan Bol, Aşkın Özocak, Sedat Sert: Temeller Ders Notları
|
Ders Kaynakları | 1. Akın Önalp, Sedat Sert, 2016. Geoteknik Bilgisi-III: Bina Temelleri, Güncelleştirilmiş 3. Baskı, Birsen Yayınevi, İstanbul. 2. TS 1901/1975. “İnşaat Mühendisliğinde Sondaj Yolları ile Örselenmiş ve Örselenmemiş Numune Alma Yöntemleri” |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 5 |
2. Ödev | 5 |
3. Ödev | 5 |
4. Ödev | 5 |
5. Ödev | 5 |
6. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 0 | 0 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |