Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Şev Stabilitesi | INM 440 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERTAN BOL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SEDAT SERT, Prof.Dr. ERTAN BOL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İnşaat mühendisinin rol oynadığı uygulama projelerinde karşılaşabileceği heyelan risklerini ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri kavratmak. |
Dersin İçeriği | Kitle hareketleri ve sınıflandırılmaları, Yamaçların oluşumu ve incelenmesi, Yamaçta Su ve kitle hareketlerine etkisi, Kitle hareketlerinin mekanik ilkeleri Kitle hareketlerinin incelenmesi (Arazi ve Laboratuvar çalışmaları), Zemin yamaçlar ve şevlerde duraylılık, Limit Denge Yöntemleri, Dilim Yöntemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Heyelanları sınıflandırabilir | Anlatım, | Sınav , |
2 | Heyelan çalışması yapılacak bölge için çalışma taslağı hazırlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Proje özelliklerine göre kayma direnci parametrelerini belirler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Heyelan riskli bölgeleri tanır | Anlatım, | Sınav , |
5 | Olası heyelan riskine karşı alınabilecek önlemleri tartışır | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Proje / Tasarım, |
6 | Kesiti verilen bir şevin güvenliğini hesaplar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Heyelanla ilgili bilgisayar programlarını tanır | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
8 | Ders kapsamında önerilen şev stabilite bilgisayar programını kullanır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
9 | |||
10 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve tanımlamalar | 1. Hafta sunusu |
2 | Kitle hareketleri ve sınıflandırılmaları | 2. Hafta Sunusu |
3 | Yamaçların oluşumu ve incelenmesi-Yamaçta Su ve kitle hareketlerine etkisi | 3. Hafta Sunusu |
4 | Kitle hareketlerinin mekanik ilkeleri | 4. Hafta Sunusu |
5 | Kitle hareketlerinin incelenmesi (Arazi ve Laboratuvar çalışmaları) | 5. Hafta Sunusu |
6 | Zemin yamaçlar ve şevlerde duraylılık | 6. Hafta Sunusu |
7 | Limit Denge Yöntemleri | 7. Hafta Sunusu |
8 | Dilim Yöntemleri | 8. Hafta Sunusu |
9 | Grafik yöntem | 9. Hafta Sunusu |
10 | Kaya Yamaçlar | 10. Hafta Sunusu |
11 | Kayada kitle hareketlerinin sınıflandırılması | 11. Hafta Sunusu |
12 | Kaya yamaçlarda inceleme | 12. Hafta Sunusu |
13 | Yamaç ve şevlerde güvenliğin sağlanması | 13. Hafta Sunusu |
14 | Örnek uygulamalar | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Şev Stabilitesi, Ertan BOL |
Ders Kaynakları | 1. Önalp, A., Arel, E., (2004), Geoteknik Bilgisi II-Yamaç ve Şevlerin Mühendisliği, Birsen Yayın Evi, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | X | |||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |