Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gıda Mikrobiyolojisi | GDM 307 | 5 | 4 + 2 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Genel Mikrobiyoloji dersini almış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARZU ÇAĞRI MEHMETOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ARZU ÇAĞRI MEHMETOĞLU, Prof.Dr. SERAP COŞANSU AKDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Grv. Ayşe SARIÇAM, Arş. Grv. Selime MUTLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gıda mikrobiyolojisi ve uygulamaları ile ilgili bilgilerin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Gıdalarda bulunan mikroorganizmalar ve fonksiyonları, bulaşma kaynakları ve kontrolü, gıdaların mikrobiyolojik analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikroorganizmaların gıdalara bulaşma kaynaklarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Gıdalarda bulunan bakteri, küf ve mayaların fonksiyonlarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Hangi koşulların gıdalarda mikroorganizma gelişimini teşvik edeceğine ve engelleyeceğine karar verebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Gıda örneğinin mikrobiyolojik analizini yapabilir. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Performans Görevi, |
5 | Mikrobiyolojik analiz sonuçlarını değerlendirebilir. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Performans Görevi, |
6 | Kalite ve hijyen indikatörü mikroorganizmaların taşıması gereken özellikleri karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
7 | Tehlike analizi yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | HACCP sisteminin temel prensiplerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
9 | Gıdaların mikrobiyel bozulma nedenlerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
10 | Gıda kaynaklı hastalıklara neden olan mikroorganizmaları tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
11 | Gıdaların bozulmasının engellenmesi ile gıda muhafaza yöntemi arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, mikroorganizmaların bulaşma kaynakları | |
2 | Gıdalarda bulunan mikroorganizmalar ve fonksiyonları: Bakteriler, Küfler, Mayalar | |
3 | Gıdalarda mikroorganizma gelişimini etkileyen iç ve dış faktörler, engel teknolojisi | |
4 | Gıdaların mikrobiyolojik analizi-Temel ilkeler | |
5 | Gıdaların mikrobiyolojik analizi-Sıvı ve katı besiyerinde mikroorganizma sayımı | |
6 | İndikatör mikroorganizmalar | |
7 | Gıdalarda mikrobiyolojik kriterler | |
8 | HACCP ve uygulamaları | |
9 | Et ve süt ürünlerinde görülen mikrobiyolojik bozulmalar | |
10 | Meyve, sebze ve ürünleri ile diğer ürünlerde görülen mikrobiyolojik bozulmalar | |
11 | Gıda kaynaklı bakteriyel patojenler | |
12 | Mikotoksinler | |
13 | Gıda muhafaza yöntemleri | |
14 | Gıda muhafazasında yeni yöntemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Gıda Mikrobiyolojisi I Ders notu, Sakarya Üniversitesi |
Ders Kaynakları | 1.Gıda Mikrobiyolojisi ve Uygulamaları (Ankara Üniversitesi) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini süreci ya da ürünü analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemler için modern yöntemleri ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Gıda Mühendisliğindeki karmaşık problemlerin ve araştırma konularının incelenmesi amacıyla bir deneyi tasarlama, yapma, verilerini toplama ve sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve anlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, | ||||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; etik olma ve etik ilkelerine uygun davranma becerisi. | ||||||
10 | İş hayatında, proje yönetimi, risk yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olma; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirlik konuları hakkında farkındalık. | ||||||
11 | Gıda Mühendisliği uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği gibi konuların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 4 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 26 |
2. Ödev | 4 |
3. Ödev | 4 |
4. Ödev | 4 |
5. Ödev | 4 |
6. Ödev | 4 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |