Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Et ve Et Ürünleri Teknolojisi | GDM 310 | 6 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Gıda Kimyası dersinin alınmış olması tavsiye edilmektedir. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZEHRA AYHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi GÜLİZ HASKARACA, Prof.Dr. ZEHRA AYHAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı et bilimi ve teknolojisi, et ve et ürünlerinin hazırlanması, işlenmesi, muhafazası, ambalajlanması ve depolanması ile ilgili temel ve uygulamalı bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır |
Dersin İçeriği | Etin histolojik, fiziksel, kimyasal ve biyokimyasal özellikleri, et muhafazasında uygulanan teknolojik işlemler pastırma, sucuk, sosis, salam ve diğer et ürünlerinin üretim teknolojileri, et ürünlerinde kalite faktörleri, et ve mamullerinde kalite kontrolü, et ürünlerinde görülen kusurlar, et endüstrisinde kullanılan katkılar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Etin fiziksel, kimyasal, biyokimyasal ve mikrobiyolojik özellikleri ile et kalitesi arasında ilişki kurabileceklerdir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Kesim öncesi ve kesim sonrası faktörlerin et kalitesi üzerine etkisini değerlendirebileceklerdir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Et ve et ürünlerine uygulanacak temel işlemleri seçebileceklerdir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Et ve et ürünlerinin işlenmesinde, ambalajlanmasında ve depolanmasında karşılaşılabilecek problemleri saptayabilecek ve çözebilme becerisi kazanacaklardır | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
5 | |||
6 | |||
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Et bilimi ve teknolojisine giriş | |
2 | Etin yapısı ve histolojik özellikleri | |
3 | Etin fiziksel özellikleri | |
4 | Etin kimyasal özellikleri | |
5 | Etin hijyenik özellikleri | |
6 | Kesim ve kesim sonrasında ette meydana gelen değişimler | |
7 | Etin muhafazası ve işlenmesi - Fiziksel işlemler | |
8 | Etin muhafazası ve işlenmesi - Kimyasal işlemler | |
9 | Et ürünleri teknolojisi:sucuk ve pastırma | |
10 | Et ürünleri teknolojisi: salam ve sosis | |
11 | Et ve et ürünlerinde kalite kontrol | |
12 | Et endüstrisinde kullanılan katkı maddeleri | |
13 | Et ürünlerinde kusurlar | |
14 | Et ve et ürünlerinin ambalajlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Et ve Et ürünleri İşleme Teknolojisi, Ders notu, Sakarya Üniversitesi |
Ders Kaynakları | 1.Et Bilimi ve Teknolojisi. 2003. Prof Dr. Aydın ÖZTAN. Gıda Mühendisleri Odası Baskısı/Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini süreci ya da ürünü analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemler için modern yöntemleri ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Gıda Mühendisliğindeki karmaşık problemlerin ve araştırma konularının incelenmesi amacıyla bir deneyi tasarlama, yapma, verilerini toplama ve sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve anlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, | ||||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; etik olma ve etik ilkelerine uygun davranma becerisi. | ||||||
10 | İş hayatında, proje yönetimi, risk yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olma; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirlik konuları hakkında farkındalık. | ||||||
11 | Gıda Mühendisliği uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği gibi konuların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |