Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Su Ürünleri Teknolojisi | GDM 413 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERAP COŞANSU AKDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Su ürünleri işleme teknolojilerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Su ürünlerinin bileşimi ve besin değeri, su ürünleri işleme teknolojileri (soğutma, dondurma, kurutma, tuzlama, marinasyon, dumanlama vs.). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Su ürünlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Türkiyede ve dünyada su ürünlerinin ekonomideki yerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Rigor mortis ile balık etinin kalitesi arasındaki ilişkiyi yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Kalite parametreleri ile tazelik arasındaki ilişkiyi yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
5 | Soğukta ve dondurarak muhafazanın balığın kalitesi üzerine etkilerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Kurutma, tuzlama, marinasyon, dumanlama ve konserve teknolojilerinin uygulanış şekillerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Balık yan ürünlerine örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Su ürünleri nedir, Su Ürünlerinin önemi, ülke ekonomisindeki yeri | |
2 | Balık ve diğer önemli su ürünlerinin bileşimi ve beslenme açısından önemi | |
3 | Önemli hayvansal su ürünlerinin adlandırılması | |
4 | Avlama sonrası işlemler, balıkta rigor motris ve kalite üzerine etkileri | |
5 | Su ürünleri muhafazası, soğutma ve dondurarak muhafaza | |
6 | Kurutulmuş balık ürünleri | |
7 | Tuzlama | |
8 | Konserve su ürünleri teknolojisi | |
9 | Marinat teknolojisi | |
10 | Dumanlama teknolojisi | |
11 | Surumi teknolojisi | |
12 | Özel bazı su ürünlerinin işlenmesi | |
13 | Balık yan ürünleri (balık unun, balık yağı vs) | |
14 | Balık yan ürünleri (balık unun, balık yağı vs) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Su Ürünleri Teknolojisi, Ders Notu, Sakarya Üniversitesi |
Ders Kaynakları | 1. Su Ürünleri Teknolojisi (A. Kemal GÖĞÜŞ, Nuray KOLSARICI) 2. Su Ürünleri İşleme Teknolojisi (Prof. Dr. Candan VARLIK) 3. Su Ürünleri İşleme Teknolojisinin Temelleri (Candan VARLIK, Sühendan MOL, Taçnur BAYGAR, Yasemin TOSUN) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini süreci ya da ürünü analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemler için modern yöntemleri ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Gıda Mühendisliğindeki karmaşık problemlerin ve araştırma konularının incelenmesi amacıyla bir deneyi tasarlama, yapma, verilerini toplama ve sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve anlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, | X | |||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; etik olma ve etik ilkelerine uygun davranma becerisi. | ||||||
10 | İş hayatında, proje yönetimi, risk yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olma; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirlik konuları hakkında farkındalık. | X | |||||
11 | Gıda Mühendisliği uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği gibi konuların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |