Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mühendislikte Bilgisayar Uygulamaları | GDM 103 | 1 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ADEM ZENGİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gıda Mühendisliği öğrencilerinin öğrenim hayatları boyunca ödev ve sunum hazırlamada kullanacakları temel Microsoft Office uygulamalarını (Word, PowerPoint, Excel) kullanabilme yetisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Microsoft Word, PowerPoint ve Excel'i etkin olarak kullanmak için şerit elemanları öğretmi; etkin yazı yazma, sunum yapma ve Microsoft excel ile formul ve işlem oluşturma ve temel data analizi hakkında bilgi verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Microsoft Word, Powerpoint ve Excel Kullanabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Etkin sunu hazırlayabilir ve sunabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Ödev, Performans Görevi, |
3 | MS Excel'de temel formül ve mantıksal işlemleri gerçekleştirebilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | MS Excel'de verileri grafik üzerinde gösterebilir, veri dağılımını denklemleyebilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | MS Excel'de temel istatistiksel analizleri gerçekleştirebilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | MS Word'e Giriş | |
2 | MS Word'de yazı oluşturma, düzenleme, biçimlendirme | |
3 | MS Word'de sayfa düzeni tasarımı, grafiklerle çalışmak, tablo oluşturmak ve düzenlemek | |
4 | MS Word'de belge içeriği düzenleme ve belge üzerinde ortak çalışmak | |
5 | MS PowerPoint'e Giriş | |
6 | MS PowerPoint'te metin ekleme, biçimlendirme ve sunuların özelleştirilmesi | |
7 | MS PowerPoint'te şekillerle ve nesnelerle çalışmak, nesne efekt ve animasyon ekleme | |
8 | MS PowerPoint'te temalar, metin öğelerini özelleştirmek, sesler ve görsel öğelerle çalışmak | |
9 | MS PowerPoint ödev sunumları ve sunum teknikleri | |
10 | MS Excel'e Giriş | |
11 | MS Excel'de çalışma sayfasını biçimlendirme, veri girme ve düzenleme | |
12 | MS Excel'de formüller ve işlemlere giriş | |
13 | MS Excel'de mantıksal ve istatistiksel işlemler | |
14 | MS Excel'de verileri biçimlendirme, grafik, çizim ve denklem ekleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Singh, R., P.,Computer Applications in Food Technology, Elsevier (1996) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini süreci ya da ürünü analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemler için modern yöntemleri ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Gıda Mühendisliğindeki karmaşık problemlerin ve araştırma konularının incelenmesi amacıyla bir deneyi tasarlama, yapma, verilerini toplama ve sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve anlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, | ||||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; etik olma ve etik ilkelerine uygun davranma becerisi. | ||||||
10 | İş hayatında, proje yönetimi, risk yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olma; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirlik konuları hakkında farkındalık. | ||||||
11 | Gıda Mühendisliği uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği gibi konuların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 5 |
2. Ödev | 5 |
3. Ödev | 5 |
4. Ödev | 5 |
5. Ödev | 10 |
6. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 1 | 16 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |