Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fermantasyon Teknolojisi | GDM 410 | 8 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OMCA DEMİRKOL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. OMCA DEMİRKOL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere fermente gıdaların üretim teknolojisi hakkında teorik ve uygulamaya dayalı birikim kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Fermantasyonun tanımı, fermantasyon mikroorganizmaları, fermantasyon kinetiği, alkol fermantasyonu ve diğer fermantasyonlar, distile alkollü içkiler teknolojisi, şarap teknolojisi, bira teknolojisi, sirke teknolojisi, laktik asit fermentasyonları ve teknolojileri, fermente ürünlerde kalite analizleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fermantasyonun tanımını ve mikroorganizmalarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Çeşitli fermantasyonların kinetiğini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Çeşitli fermente ürünlerin üretimini tasarlar,uygular ve analiz eder. | Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Ödev, |
4 | Şarap, bira, sirke, turşu, yüksek alkollü içkilerin üretim teknolojilerini kavrar ve yeni gelişmeleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
5 | |||
6 | |||
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fermantasyonun tanımı, mikroorganizmaları ve çeşitleri | |
2 | Etil alkol fermantasyonun kinetiği ve hammaddeleri | |
3 | Eskitilen damıtık alkollü içki teknolojisi | |
4 | Eskitilmeyen damıtık alkollü içki teknolojisi | |
5 | Likör üretim teknolojisi | |
6 | Malt üretim teknolojisi | |
7 | Bira üretim teknolojisi | |
8 | Bira üretim teknolojisi | |
9 | Şarap üretim teknolojisi | |
10 | Şarap üretim teknolojisi | |
11 | Laktik ve sitrik asit fermantasyonunun kinetiği ve hammaddeleri | |
12 | Sirke üretim teknolojisi | |
13 | Zeytin üretim teknolojisi | |
14 | Turşu ve boza üretim teknolojisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fermente Ürünler Teknolojisi. Ders Notu Demirkol O |
Ders Kaynakları | 1. Turşu Teknolojisi (3.Baskı) Prof.Dr. Nihat Aktan, Yrd.Doç.Dr. Hatice Kalkan Yıldırım, Doç.Dr. Ufuk Yücel 2 Sirke Teknolojisi Prof.Dr. Nihat Aktan, Yüksek Müh. Hatice Kalkan 3 Sofralık Zeytin Teknolojisi Prof.Dr. Nihat Aktan, Yüksek Müh. Hatice Kalkan ( 4. Distile Alkollü İçkiler Teknolojisi Prof.Dr. Nihat Aktan, Yük.Müh.Hatice Kalkan 5. Şarap Teknolojisi Prof.Dr. Nihat Aktan, Dr. Hatice Kalkan 6. Malt ve Bira Teknolojisi (İsmet Türker) 7. Şarap Üretimi ve Kalite Kontrolü (Selma Güven) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini süreci ya da ürünü analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemler için modern yöntemleri ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Gıda Mühendisliğindeki karmaşık problemlerin ve araştırma konularının incelenmesi amacıyla bir deneyi tasarlama, yapma, verilerini toplama ve sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve anlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, | X | |||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; etik olma ve etik ilkelerine uygun davranma becerisi. | ||||||
10 | İş hayatında, proje yönetimi, risk yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olma; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirlik konuları hakkında farkındalık. | ||||||
11 | Gıda Mühendisliği uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği gibi konuların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |