Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akışkanlar Mekaniği | GDM 210 | 4 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Kimya, Termodinamik |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK ANGIN YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN PEHLİVAN, Prof.Dr. DİLEK ANGIN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders mühendislik disiplinleri için akışkanlar mekaniğine giriş niteliğindedir. Ders kapsamında, akışkanlar mekaniğinin temelini oluşturan korunum yasaları verilmekte ve bu yasaların basit akış sistemlerinin analizi için gerekli yöntemlerin geliştirilmesinde nasıl kullanılacağı anlatılmaktadır. |
Dersin İçeriği | Akışkanın tanımı ve özellikleri, statik haldeki akışkan davranışı, basınç ve ölçümü, temel korunum yasalarının akışkan hareketine uygulanması, akış türleri ve Reynolds Sayısı, kütlenin korunumu yasası, mekanik enerji ve momentum denklemleri, boyut analizi ve modelleme, borularda akışkanların akışı, boru hatlarındaki paralel ve seri akışlar, pompa seçimi,akış hızı, debisi ve basınç ölçümü. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Boyut analizi ve modelleme ilkelerini kavrar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Akışkanların özelliklerini kavrar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
3 | Akış türlerini ve akışkan davranışlarını kavrar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Akışkan statiği ve dinamiği çözümlemelerini kavrar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Akış sistemlerini analiz eder ve değerlendirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | |||
7 | |||
8 | |||
9 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akışkanlar Mekaniğine Giriş ve Temel Kavramlar | |
2 | Akışkanların Özellikleri | |
3 | Akışkan Statiği ve Uygulamaları | |
4 | Akışkan Dinamiği ve Uygulamaları | |
5 | Akış Türleri ve Reynolds Sayısı | |
6 | Akış Sistemlerinde Kütlenin Korunumu Yasası (Süreklilik) ve Uygulamaları | |
7 | Akış Sistemlerinde Enerji Denklemi (Bernoulli) ve Uygulamaları | |
8 | Akış Sistemlerinde Momentum Analizi ve Uygulamaları | |
9 | Yıl içi sınavı | |
10 | Sıkıştırılmayan Akışkanların Boruda Akışı | |
11 | Sürtünme Faktörü Tayini | |
12 | Torricelli Denklemi ve Uygulamaları | |
13 | Sifon Sistemi ve Uygulamaları | |
14 | Borularda Seri ve Paralel Akış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Her dönem başında güncellenerek verilmektedir. |
Ders Kaynakları | 1. Çengel, Y.A. and Cimbala, J.M, Fluid Mechanics: Fundamentals and Applications, McGraw-Hill, 2006: Türkçesi: Engin, T. (Çeviri Editörü) Akışkanlar Mekaniği: Temelleri ve Uygulamaları, Güven Bilimsel, 2007. 2. Akışkanlar Mekaniği, Kavramlar, Problemler, Uygulamalar, Sümer PEKER, Şerife Ş. HELVACI, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2007. 3. Uygulamalı Akışkanlar Mekaniği , İsmail Çallı , Şubat-2010. 4.Akışkanlar Mekaniği, Bekir Zühtü UYSAL, Alp Yayınevi, Ekim 2006. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık Gıda Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini süreci ya da ürünü analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemler için modern yöntemleri ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Gıda Mühendisliğindeki karmaşık problemlerin ve araştırma konularının incelenmesi amacıyla bir deneyi tasarlama, yapma, verilerini toplama ve sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve anlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olma; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, | ||||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; etik olma ve etik ilkelerine uygun davranma becerisi. | ||||||
10 | İş hayatında, proje yönetimi, risk yönetimi gibi konularda bilgi sahibi olma; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirlik konuları hakkında farkındalık. | ||||||
11 | Gıda Mühendisliği uygulamalarının, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği gibi konuların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri hakkında bilgi; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |