Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Marka Yönetimi PAP 201 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ATİLLA YILDIRIMALP
Dersi Verenler Öğr.Gör. ATİLLA YILDIRIMALP,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Markayı, markalaşmayı, marka değerini anlamak, uygun marka mesajları ve medya
stratejileri geliştirmeyi ve markalaşmanın tutarlı ve devamlı pazarlama iletişimi gerektiren
interaktif bir süreç olduğunu öğrenmek.

Dersin İçeriği

Bu derste marka ve marka yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. Ders kapsamında marka
yönetimi süreci,ve bu süreci etkileyen faktörler ele alınacak ve örnek olaylar üzerinden
analizler ve tartışmalar yapılacaktır. Derste aynı zamanda öğrencilerden marka yönetimi
planları hazırlamaları istenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Marka yönetimi kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
2 Marka ve ürün arasındaki farklılıkları açıklayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
3 Markanın tarih içerisindeki gelişimini ve pazarlama yaklaşımlarını nasıl şekillendirdiini açıklayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
4 Marka yönetimi kavramını değerlendirebilir ve marka yönetiminin neden gerekli olduğunu açıklayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
5 Markanın ne şekilde sınıflandırılabileceni açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
6 Markanın ne şekilde sınıflandırılabileceni açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
7 Marka kimliğini ve öğrelerini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
8 Marka piramidimi modelini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
9 Stratejik marka analizini oluşturan kavramları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Marka Yönetimi Nedir?
2 Pazar Analizi, Bölümlendirme Hedefleme ve Konumlandırma,
3 Pazarlama Karması: Ürün, Fiyat, Dağıtım ve Tutundurma Stratejileri, İletişim Perspektifi, Marka Konumlandırma ve Marka Değer
4 Marka Konumlandırma ve Marka Değer
5 Markaların Rolü, Markalaşma Kavramları: Marka Farkındalığı (Bilinirlik ve Hatırlanabilirlik), Marka Kimliği, Marka İmajı, Marka Kişiliği, Marka Yargıları, Marka Sadakati
6 Marka Yargıları, Marka Sadakati
7 Marka Değeri için Pazarlama Programları, Marka Unsurlarının Seçimi, Küresel Markalaşma Stratejileri, Diğer Markalaşma Kavramları
8 Marka Değeri için Bütünleşik Pazarlama İletişimi
9 ARA SINAV
10 Marka Mimarisi,Marka Portföy Rolleri ve Marka Mimarisinin Hedefler
11 Marka mimarisi modelleri
12 Markalaşma Stratejilerinin ve Uygulamalarının Tasarımı, Marka Değerinin Yönetimi ve Değerlendirilmesi
13 Kişisel Marka Oluşturma Sunumları I
14 Kişisel Marka Oluşturma Sunumları II
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili Ders Notu

Ders Kaynakları

Marka yönetimi - Uğur Batı

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
6 X
7 X
8 X
9 X
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 109
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,36
Dersin AKTS Kredisi 4