Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama Araştırmaları PAP 205 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TARIK YOLCU
Dersi Verenler Öğr.Gör. TAMER ALTINTAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Pazarlama araştırması sürecinin kavranmasının sağlanması ve işletmelerin pazarlama konusunda ihtiyaç duyabilecekleri olası araştırmaları uygulayabilmek için gerekli bilgi ve beceri donanımının verilmesi.
Dersin İçeriği Pazar araştırması sürecinin işleyişi, problem tanımı, veri toplama, temel özet istatistik teknikleri, araştırma raporunun hazırlanması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşletmelerin pazarlama araştırmalarına yönelik faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olunması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev,
2 Pazarlama araştırması işlemlerine uygulamalı olarak katkı sağlayabilecek yeteneklerin edinilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev,
3 Pazarlama araştırmasına ve araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavramların anlaşılması Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama Araştırmalarına giriş Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları
2 Pazarlama araştırması süreci Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları
3 Problem tanımı Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları
4 Araştırma yaklaşımları ve araştırma tasarımı Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları
5 Veri türleri ve veri toplama araçları Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları
6 Veri toplama aracının geliştirilmesi, anket geliştirme Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları
7 Örnekleme ve örnekleme yaklaşımları Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları
8 Veri toplama saha çalışmaları Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları
9 Devam/ Ara Sınav Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları
10 Veri analizine giriş ve SPSS Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları
11 Temel özet istatistik analizler Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları
12 Farklılıkları incelemeye yönelik analiz teknikleri Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları
13 İlişkileri incelemeye yönelik analiz teknikleri Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları
14 Araştırma raporunun yazılması ve sunumu Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları
Kaynaklar
Ders Notu İlgili ders notları
Ders Kaynakları Nakip Mahir, Pazarlama Araştırması, Seçkin Yayınları
ALTUNIŞIK Remzi ve diğ., Araştırma Yöntemleri, Sakarya Kitabevi
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3 X
4 X
5 X
6
7
8
9
10
11 X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 2 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 30 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 4