Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hizmet Pazarlaması PAP 104 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri Pazarlama ilkeleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ATİLLA YILDIRIMALP
Dersi Verenler UĞUR ÖZEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere hizmet kavramı ve hizmet pazarlamasının ne olduğunu öğreterek, günümüzdeki önemini vurgulamaktır. Hizmet ile somut malı birbirinden ayırt edebilme;Hizmet pazarlamasında pazarlama karması elemanlarını öğretme ;Bireysel hizmetler ve müşteri tatmin yöntemlerini öğreterek mesleğe hazırlama bu dersin amaçları arasında yer almaktadır.
Dersin İçeriği Hizmetler sektörü ve sektörün özellikleri, hizmetlerin temel özellikleri ve hizmet pazarlaması, hizmet ürünü ve hizmet sunumu analizi, hizmet kalitesi, hizmetlerin düzenlenmesi, hizmetlerin fiyatlandırılması, hizmet pazarlarının araştırılması ve pazar analizi, hizmetlerde satışlar ve tanıtım, hizmet sektöründe dağıtım, tutundurma
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hizmet pazarlamasının işsizliğin önlenmesi ve geleceğin iyileştirilmesinde temel faktör olduğunun kavranması Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev,
2 Hizmetlerin sınıflandırılması, gelişimi, stratejileri hakkında bilgilenmek Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev,
3 Hizmet sektöründe pazarlama karması elemanlarına yönelik uygulamaların kavranması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hizmetler sektörü ve sektörün özellikleri İÇÖZ,Orhan,Hizmet pazarlaması, Turhan kitabevi 2005,s 1-34
2 Hizmetlerin temel özellikleri ve hizmet pazarlaması İÇÖZ,Orhan,Hizmet pazarlaması, Turhan kitabevi 2005, s 35-66
3 Hizmet ürünü ve hizmet sunumu analizi İÇÖZ,Orhan,Hizmet pazarlaması, Turhan kitabevi 2005,s 69-92
4 Hizmet ürünü ve hizmet sunumu analizi İÇÖZ,Orhan,Hizmet pazarlaması, Turhan kitabevi 2005,s 94-107
5 Hizmet kalitesi İSLAMOĞLU,A.Hamdi;CANDAN ,Burcu;HACIEFENDİOĞLU, Şenol; AYDIN, Kenan; Hizmet pazarlaması, BETA Yayaıevi 2006,s 137-164
6 Hizmetlerin düzenlenmesi İSLAMOĞLU,A.Hamdi;CANDAN ,Burcu;HACIEFENDİOĞLU, Şenol; AYDIN, Kenan; Hizmet pazarlaması, BETA Yayaıevi 2006,s 167-188
7 Hizmetlerin Fiyatlandırılması İSLAMOĞLU,A.Hamdi;CANDAN ,Burcu;HACIEFENDİOĞLU, Şenol; AYDIN, Kenan; Hizmet pazarlaması, BETA Yayaıevi 2006,s 191-214
8 Hizmet pazarlarının araştırılması ve pazar analizi İÇÖZ,Orhan,Hizmet pazarlaması, Turhan kitabevi 2005,s 179-204
9 Devam/ Ara sınav
10 Hizmet pazarlarının araştırılması ve pazar analizi İÇÖZ,Orhan,Hizmet pazarlaması, Turhan kitabevi 2005,s 204-217
11 Hizmetlerde satışlar ve tanıtım İÇÖZ,Orhan,Hizmet pazarlaması, Turhan kitabevi 2005,s 223--233
12 Hizmetlerde satışlar ve tanıtım İÇÖZ,Orhan,Hizmet pazarlaması, Turhan kitabevi 2005,s 1-34
13 Hizmet sektöründe dağıtım İÇÖZ,Orhan,Hizmet pazarlaması, Turhan kitabevi 2005,s 261-273
14 Hizmet işletmelerinde yer seçimi ve yerleşim kararları İÇÖZ,Orhan,Hizmet pazarlaması, Turhan kitabevi 2005,s 273-280
Kaynaklar
Ders Notu 1]; İSLAMOĞLU,Prof.Dr.Ahmet Hamdi-CANDAN Burcu; HACIEFENDİOĞLU, Şenol; AYDIN, Kenan; Hizmet pazarlaması, BETA Yayaıevi 2006, İÇÖZ,Orhan,Hizmet pazarlaması, Turhan kitabevi 2005 KARAHAN, Kasım, Hizmet pazarlaması
Ders Kaynakları [2] Makaleler, internet kaynakları Pazarlama Dünyası Dergileri;Pİ (Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi)
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
1 X
2
2 X
3
3
4 X
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5