Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ahlak Felsefesi Tarihi UFM 505 0 3 + 0 3 7
Ön Koşul Dersleri Ön koşul dersi bulunmamaktadır.
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Ender Büyüközkara, Arş. Gör. Bahadır Karadağ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Ahlak Felsefesinin temel kavramlarını (iyi, sorumluluk, mutluluk, ödev, vicdan) tanıtmak, temel problemler hakkında bilgi vermek, ahlakın diğer felsefe alanları ile bağlantısını göstermek, Ahlakın temellendirilmesini ortaya koymak, kuramsal etik ve uygulamalı etik arasındaki ilişkinin gösterilmesi.
Dersin İçeriği Ahlak Felsefesinin temel kavramları
Temel ahlak teorileri
İlkçağda, Ortaçağda ve Yeniçağda Etik
Uygulamalı Etik
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ahlak Felsefesinin temel kavramlarını tanır.
2 Ahlakın diğer felsefe alanları ile ilişkisini gösterir.
3 Ahlakı temellendirebilir.
4 Etiğin kuramsal ve uygulamalı yönlerinin bağlantısını aöıklayabilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ahlakın Temellendirilmesi: niçin ahlaklı olmalıyız?
2 Ahlak felsefesinin temel kavramları
3 Temel ahlak teorileri: normatif Etik
4 Temel ahlak teorileri: betimleyici etik
5 Temel ahlak teorileri: meta etik
6 İlkçağda Ahlak: Eudaimonist Etik
7 Ortaçağda Ahlak: Teolojik Etik
8 Yeniçağ felsefesinde rasyonalist ve empirist yaklaşımlar
9 Kant’ın ödev ahlakı
10 Kant’ın ödev ahlakı
11 Mill ve Faydacılık
12 20. yüzyılda ahlak teorileri
13 Uygulamalı Etik problemleri
14 Uygulamalı Etik problemleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Alasdair MacIntyre, Erdem Peşinde, Ayrıntı Yayınları
Alasdair MacIntyre, Ethik´in Kısa Tarihi, Paradigma
Harun Tepe, Etik ve Metaetik, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları
Immanuel Kant, Ahlak Metafiziğinin Temellendirmesi
Aristoteles, Nichomachos´a Etik
Peter Singer, Practical Ethics, Cambridge
John Stuart Mill, Faydacılık, 1965
İoanna Kuçuradi, Etik, İstanbul, 1996
Jon Nuttall, Ahlak Üzerine Tartışmalar,İstanbul, 1997
Ahmet Cevizci, Etiğe Giriş, İstanbul, 2002
Lokman Çilingir, Ahlak Felsefesine Giriş, Ankara, 2009
İstanbul, 2009
Doğan Özlem, Etik Ahlak Felsefesi, İstanbul, 2010
Fred Feldman, Etik Nedir?, İstanbul, 2012
Long, A. A. Stroll, R. Campbell, V. J. Bourke, Etik Kuramları, Ankara, 2009
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
4 İş yaşamında karşılaşılan etik problemleri tespit edebilir.
5 İş hayatındaki etik problemler üzerine düşünebilir
6 Birçok toplumsal tartışmanın, felsefenin eleştirel yaklaşımıyla aydınlatılabileceğini kavrar.
7 İş yaşamında karşılaşılan etik problemlere yapıcı bir katkı sağlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 189
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,56
Dersin AKTS Kredisi 7