Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Repertuar Tho Iv | THO 326 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KEREM CENK YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gül Kaplan EKEMEN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Trabzon Yöresi Türk Halk Oyunlarını uygulama ve öğretme becerisinin kazandırılması; oyun müziğinin ve oyun müziğinde kullanılan çalgıların tanıtılması, yörede kullanılan giyim kuşam ve süslenmeye dair fikir sahibi olunması. |
Dersin İçeriği | Yörede yaygın olarak oyun oynama geleneğini oluşturan Horon oyun türünün kız ve erkek oyunlarından örnekler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Horon oyun oynama geleneğini tanımlar. Trabzon yöresi Türk Halk Oyunlarında kullanılan kıyafetleri sıralar, oyun müziğinin ritmik ve melodik yapısını yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
2 | Trabzon yöresinde oynanan erkek ve kadın oyunlarını örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
3 | Vücudunu yöre tavrı için hazır hale getirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
4 | Yöre hareketlerini öğretmen yardımıyla yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
5 | Yöre hareketlerini yöre tavrına ve ritmik yapıya uygun yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
6 | Yörede oynan oyunları, kullanılan giysileri ve müzikal unsurları yörenin özelliklerine göre değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Görsel alan araştırmaları kayıtları |
Ders Kaynakları | Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Meselesi Öcal Özbilgin |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |