Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kontrpuan II TBB 418 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN
Dersi Verenler Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Temel müzik ögelerini tanıma, müzik teorisi ve konu alanlarını kavrama, müzik teorisi, ses, ritim, tonalite, armoni ve kontrpuan, müzikal dinamikler, yorumlama, müzik formları ve eser çözümleme, besteleme vs. temel ögeleri tanıma, kavrama tonal armoni prensipleri ve uygulamaları, kontrpuan ve türk müziği çokseslendirme, eser düzenleme, orkestrasyon ve eşlikleme, müzik formları ve eser çözümleme, besteleme temel prensiplerini kavrayabilme
Dersin İçeriği İşleme-geçit ve geciktirici sesler. Çevrim akorları, (6, 6/4 akorları) alterasyon, piyano ve diğer çalgılarda okul şarkılarını eşlikleme, bu amaçla yazılmış eserlerin armonik analizine ve kontrpuana giriş (bire karşı bir, iki).
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1)Kazandığı armonik bilgi ve becerileri müzik öğretmenliği formasyonuna uygun kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 2) Enstrümanı ile yeterli bir şekilde sanat eserlerini seslendirir Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 3) Tek başına, bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 4) Kendi çalışmalarını sorgular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 5) Duyusal algıyı somutlaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
6 6) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
7 7) Okul şarkılarını eşlikleme konusunda bilgi sahibi olur Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
8 8)Okul şarkıları ile ilgili çalışmaları takip eder Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dominant dokuzlu akoru
2 Uzak tonlara modülasyon ve modülasyonlu ezgileri çok seslendirme ve analiz
3 Okul şarkısı yazma – eşlikleme
4 Verilen tonal yada makamsal bir ezgiyi çok seslendirme yada çok sesli bir yapıtı çözümleme
5 Verilen tonal yada makamsal bir ezgiyi çok seslendirme yada çok sesli bir yapıtı çözümleme
6 Okul şarkılarını eşlikleme
7 Okul şarkılarını eşlikleme
8 Tek parti kontrpuan
9 İki parti kontrpuan
10 Üç parti kontrpuan
11 Serbest kontrpuan
12 Taklitli kontrpuan
13 Kanon, Motet
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları S.Bilgin. Piyano Eşlikli Marşlar- Piyano Eşlikli Okul Şarkıları. N.CANGAL Armoni- Müzik Formları. Walter PİSTON and Mark Devoto, Harmony, Marcel DUPRE, Cours d’harmonie Analytique. Th Duboıs. Traite D’Harmonie. Machlis Forney, The Enjoyment of The Music. Tissoni, Metodu Elementare di Armonia. T.Benjamin- M.Horvit- R.Nelson Techniques and Materials of Tonal Music. Fuat KORAY, Müzik Formları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5