Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kontrpuan I | TBB 415 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kazandığı armonik bilgi ve becerileri müzik öğretmenliği formasyonuna uygun kullanabilme |
Dersin İçeriği | Tek parti, iki parti, üç parti ve serbest ve taklitli kontrpuan ile kanon ve motet stillerinde kontrpuan teknikleri öğretilir ve bu tekniklerle çalışmalar yapılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Tek parti, iki parti, üç parti ve serbest ve taklitli kotrpuan ile kanon ve motet stillerinde kontrpuan tekniklerini bilir ve bu yazı teknikleri ile kontrpuntal çalışmalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | 2) Enstrümanı ile yeterli bir şekilde sanat eserlerini seslendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | 3) Tek başına, bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | 4) Kendi çalışmalarını sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | 5) Duyusal algıyı somutlaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | 6) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel ve çevrimleri ile dominant yedili ve dokuzlu | |
2 | Yan dereceler, kırınk kadans ve marş armoni | |
3 | İki sesli tonal, modal ve makamsal kontrpuan | |
4 | Okul şarkılarını piyanoda eşlikleme | |
5 | Alterasyon ve yakın tonlara modülasyon | |
6 | Verilen bas ve soprano partilerini çok seslendirme | |
7 | Verilen bas ve soprano partilerini çok seslendirme | |
8 | İki sesli ezgi yazma ve okul şarkılarını piyano ile eşlikleme | |
9 | İki sesli ezgi yazma ve okul şarkılarını piyano ile eşlikleme | |
10 | İki sesli ezgi yazma ve okul şarkılarını piyano ile eşlikleme | |
11 | Verilen çok sesli yapıyı çözümleme | |
12 | Verilen çok sesli yapıyı çözümleme | |
13 | İki sesli tonal, modal ve makamsal kontrpuan | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | S.Bilgin. Piyano Eşlikli Marşlar- Piyano Eşlikli Okul Şarkıları. N.CANGAL Armoni- Müzik Formları. Walter PİSTON and Mark Devoto, Harmony, Marcel DUPRE, Cours d’harmonie Analytique. Th Duboıs. Traite D’Harmonie. Machlis Forney, The Enjoyment of The Music. Tissoni, Metodu Elementare di Armonia. T.Benjamin- M.Horvit- R.Nelson Techniques and Materials of Tonal Music. Fuat KORAY, Müzik Formları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |