Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı III | TMB 225 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN, Prof.Dr. FERDİ KOÇ, Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ, Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN, Öğr.Gör. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY, Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, Öğr.Gör.Dr. ATALAY DURMAZ, Dr.Öğr.Üyesi UMUT ERDOĞAN, Öğr.Gör. ERHAN BAYRAM, Öğr.Gör. KORKUTALP BİLGİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk müziği unsurlarının birbirleriyle ilişkileri bakımından ele almak. Enstrumanı tanımlayabilmesini sağlamak. Makamların tanınması ve icrasını yerine getirebilme becerisini edindirmek. Metot ile ilgili deneyim kazanmasına yardım etmek. |
Dersin İçeriği | Çalgının tanıtımı, tutuş tekniği, basit ezgilerin çalınması. Metod takibi, eserin icrâsı, egzersizler. Metot takibi, eser icrası, egzersizler. Metodun takibi ve çalgı hakimiyetinin geliştirilmesi, egzersizler, seviyeye uygun eserlerin çalınması, banttan dikte çalışmaları, nota yazım şekilleri. Metodun takibi ve seviyeye uygun eserlerin çalınması, yorum. Metodun takibi ve acelite. Metodun takibi ve seviyeye uygun eserlerin çalınması. Metodun bitirilmesi, teknik, tavır ve yoruma dayalı eserlerin çalınması ve geliştirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Enstrumanını kord etme yeteneğine ulaşır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Pozisyonlarla ilgili etütleri analiz eder. | Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , Performans Görevi, |
3 | Teknik, tavır ve yoruma dayalı eserleri uygular | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Metodun takibi ve çalgı hakimiyetini kullanır | Beyin Fırtınası, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav , |
5 | Serbet eser yorumlama | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Peşrevlerle ilgili örnekler verir. | Rol Oynama, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Buselik Makamı, | |
2 | Kemençeci Nikolaki “Buselik Peşrevi” 1.hane | |
3 | Buselik Peşrevi 2.hane Dem seslerden icrası | |
4 | İsmail Baha Sürelsanın buselik şarkısı “Güle sor bülbüle sor” | |
5 | Hicaz makamı | |
6 | 3. Pozisyonla ilgili etütler | |
7 | Peşrevlere giriş | |
8 | Peşrevlere giriş | |
9 | Veli Dede “Hicaz Humayun” peşrev | |
10 | Refik Fersan “Hicaz Peşrev” | |
11 | Köçek Derviş Mustafa Dede Bayati Ayin Dördüncü Selam | |
12 | Hicaz son yürük semai | |
13 | Pozisyonlarla ilgili etütler | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yar.Doç.Süleyman Erguner Ney Metodu İstanbul 2007, Neyzen Ahmet Kaya Ney metodu İstanbul 2003 |
Ders Kaynakları | ÖZALP, Nazmi, Türk Musıkîsi Beste Formları, TRT, Ankara, Yayın no:239 TRT TSM Arşivi,Türk Musikisi Ders notları ve Enstrumanla ilgili kayıtlar, bantlar AKDOĞU, Onur, Türk Müziğinde Türler ve Biçimler, İzmir, 1996. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 89 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |